۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۰۶۰
آیت الله مهدوی:

محبت اهل بیت کاملاً عقلانی و اختیاری است/ دست استکبار در همه فرق انحرافی عیان است

خبرگزاری رسا- آیت الله مهدوی با اختیاری و عقلانی خواندن کسب محبت اهل بیت(ع)، گفت: دست استکبار در ساخت و ترویج همه فرق انحرافی عیان است و محبت اهل بیت علاوه بر عقلانی بودن، قلبی هم هست، بنابراین ما در محبت ائمه(ع) تقیه نداریم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در جلسه اخلاق به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه ملا عبدالله اصفهان، گفت: عواملی وجود دارد که از بیرون محبت اهل بیت(ع) را تقویت و تضعیف می کند و افراد مختلف در زندگی خود شرایط مختلفی را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: 6 عامل نطفه، تربیت، غذا، دوست، استاد و محیط زندگی از عوامل مهم موثر بر میزان محبت ما نسبت به اهل بیت(ع) هستند که مثلاً طیب ولادت و پاکی نطفه و غذای حلال و نحوه تربیت بسیار به شخص در کسب محبت اهل بیت(ع) کمک می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اما این بدین معنا نیست که محبت اهل بیت(ع) جبری است و هر کس تحت شرایطی که در زندگی دارد و 6 عملی که ذکر شد یا محب هست و یا نیست، بلکه محبت اهل بیت(ع) کاملاً عقلانی و اختیاری است.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: ما برای محبت اهل بیت(ع) دلیل عقلی داریم و حاکم عقل حکم به آن می کند هرچند حاکم نفس هم می تواند حکم به نفی آن بکند و بدون اختیار نمی توانیم محب ائمه(ع) باشیم و با کسب معرفت است که به محبت می رسیم و به اختیار خود و بر اساس عقل خود محب اهل بیت(ع) می شویم.

وی ابراز داشت: این که بگوییم شرایط ما از نظر آن 6 عامل ذکر شده مساعد نیست و نمی توانیم محب اهل بیت(ع) باشیم و یا محبت ما ضعیف است، صحیح نیست چرا که خداوند به آن هایی که از نظر شرایط مذکور ضعیف تر هستند و نور عقلشان کمتر است، در کسب محبت اهل بیت(ع) کمک بیشتری می کند و این که معجزات امام حسین(ع) در هند از ایران بیشتر است به همین دلیل است که در آن جا شرایط طوری است که نسبت به ایران شناخت کمتری نسبت به ائمه اطهار(ع) وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: به حکم آن که هر کسی دوست دارد محبوب خود را به دیگران بشناساند، ما هم باید سعی کنیم اهل بیت(ع) را به جهانیان و به خصوص جوانان در کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان بشناسانیم و طبق احادیث شیعه بسیار به این امر سفارش شده است.

آیت الله مهدوی بیان داشت: امام صادق(ع) می فرماید" خداوند رحمت کند کسی را که ما را نزد مردم محبوب می کند و ما را مبغوض مردم نمی کند و محبت مردم را به سوی ما می کشاند و گفتار ما را به مردم منتقل می کند و آن چه را ما نمی گوییم به عنوان کلام ما به مردم منتقل نمی کند" .

وی گفت: امام رضا(ع) می فرماید" ابتدا گفتار ما را یاد بگیرید، سپس به مردم هم  عرضه کنید، مردم وقتی زیبایی های کلام ما را ببینند از ما اطاعت می کنند” ، شایسته است ما هم  از طریق کتاب، جزوه، سی دی و  فضای مجازی و سایت ها معارف اهل بیت(ع) را به مردم منتقل کنیم تا مشمول رحمت خداوند قرار بگیریم.

امام جمعه موقت اصفهان تبلیغات را در معرفی ادیان بسیار موثر دانست و بیان کرد: خلفای بنی امیه و بنی عباس به دلیل این که ائمه(ع) را رقیب خود در خلافت می دانستند همواره کینه ایشان را در دل داشتند و سعی می کردند تا با ابزارهای مختلفی که در دست داشتند موقعیت ایشان نزد مردم را تضعیف کنند و مردم را از شناخت ایشان دور کنند.

آیت الله مهدوی افزود: رومی ها در زمان عباسیان به منصور و هارون مشاوره دادند که برای آن که بتوانید مردم را از اطراف اهل بیت(ع) پراکنده کنید باید افراد مستعد را در کنار ائمه(ع) بزرگ کنید تا مردم به سمت آن ها کشش پیدا کنند و سپس به حمایت آن ها بپردازید.

وی تصریح کرد: ابوحنیفه یکی از کسانی بود که رومیان و خلیفه عباسی او را در کنار امام صادق(ع) بزرگ کردند و سپس او را فریب داده و به او وعده دادند که تمام کتاب هاب تو را با هزینه خودمان منتشر می کنیم به طوری که در میان مسلمین آن زمان کتاب های ابوحنیفه فراوان بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: در دوران جدید هم در بهاییت می دانیم کسی که به عنوان رهبر آن ها از سوی بیگانگان و استعمار روسیه و انگلستان انتخاب شد، فردی بود که زنا می کرد و شراب می خورد اما از میان روحانیت بود و او ابتدا خود را باب امام زمان، سپس خود امام زمان معرفی کرده و بعد هم ادعای خدایی کرد و تبلیغات و پول استکبار جهانی بود که بهاییت را گسترش داد، امروز هم دست استکبار در ساخت و ترویج همه فرق انحرافی عیان است.

محبت ائمه(ع) در دل ها نوشته شده است/ منظور از نحل در قرآن شیعیان هستند

آیت الله مهدوی اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) در دل ها نوشته شده و یک امر دلی و قلبی است، امام باقر(ع) می فرماید" محبت ما چیزی است که خداوند در دل ها نوشته است و کسی که این محبت در دلش نوشته شده، هیج کس نمی تواند آن را از دلش بیرون بکشد" .

وی گفت: در اعمال دین تقیه داریم و هر جا که ببینیم بیم جانمان می رود، می توانیم اعمال خود را جوری انجام دهیم که معلوم نشود شیعه هستیم اما در محبت اهل بیت(ع) تقیه نداریم، چرا که محبت اهل بیت(ع) یک امر دلی است و کفار و دشمنان ائمه(ع) از درون دل ما خبر ندارند و اگر می دانستند هر آینه شکم های ما را پاره می کردند.  

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: منظور از نحل به معنای زنبور عسل در قرآن همان شیعیان امیرالمؤمنین(ع) هستند که عسل در دل هایشان دارند و اگر درندگان از آنچه که در دل های آنان است باخبر بودند آن ها را می شکافتند و زنده نمی گذاشتند.

آیت الله مهدوی بیان داشت: در پیاده روی کربلا کسانی که محب اهل بیت(ع) نیستند چیزهایی را از بیرون می بینند که 40 ملیون نفر از تمام دنیا پیاده و با صدمه دیدن خود را به کربلا می رسانند که در دنیا و تمام تاریخ بشر بی نظیر است، اما آن ها از واقعیت و شیرینی محبت اهل بیت(ع) که در دل شیعیان است خبر ندارند و آن را نمی فهمند. /939/پ202/ج

ارسال نظرات