۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۱۵۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

نماز عید فطر در 12 امامزاده شاخص خراسان شمالی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری نماز عید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: همزمان با روز عید سعید فطر آیین عبادی نماز این روز در 12 امامزاده شاخص شهرستان‌های هشت گانه خراسان شمالی اقامه خواهد شد.
عيد فطر

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری نماز عید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: همزمان با روز عید سعید فطر آیین عبادی نماز این روز در 12 امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اقامه خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که اقامه نماز عید سعید فطر در امامزاده های استان از ساعت 6:30 دقیقه آغاز می‌شود، اظهار کرد: نماز عید فطر در امامزاده‌های مزبور به امامت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه در مورد امامزادگان مجری مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در خراسان شمالی، افزود: نماز عید فطر در شهرستان بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) شهر بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و امامزاده محمد باقر(ع) اسفیدان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این آیین در شهرستان شیروان در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) و در شهرستان اسفراین نیز در حرم های مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) کوچه قند و شکر شهر اسفراین، امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی، امامزاده احمد بن موسی(ع) کوران، امامزاده سیدابراهیم(ع) نظرگاه و امامزاده حمزه بن موسی دهنه شیرین برگزار می شود.

 

به گفته این عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین در شهرستان فاروج امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، شهرستان مانه و سملقان امامزاده ابراهیم(ع) انصار و امامزاده ابرهیم(ع) نجف و در شهرستان جاجرم نیز امامزاده سید حسین(ع) صادق آباد میزبان نمازگزاران عید سعید فطر خواهند بود.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به این که اقامه نماز عید فطر یکی از مهم ترین اعمال پایان یک ماه روزه داری است، خاطرنشان کرد: عید فطر به همراه عید قربان، دو عید بزرگ مسلمانان سراسر جهان بوده و مراسم این روز می بایست با شکوه و گستردگی ویژه ای برگزار شود.

 

وی با یادآوری اهمیت برگزاری نماز عید فطر، اضافه کرد: این آیین ارزش معنوی ویژه ای داشته و انتظار می رود مردم مؤمن پس از یک ماه روزه گرفتن با حضور پرشور در امامزاده های فوق الذکر، مصلاهای نماز جمعه و مساجد نماز عید فطر را با شکوه هر چه بیشتری برگزار کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که کلمه عید در لغت به معنای بازگشت بوده و عید فطر نیز به معنای بازگشت انسان به فطرت ذاتی خود بعد از یک ماه بندگی و روزه داری است، تصریح کرد: باید با استفاده از اندوخته معنوی خود در ماه رمضان، تلاش کنیم تا در دیگر ماه های سال نیز در مسیر عبودیت و بندگی خالق حرکت کرده تا از این طریق سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کنیم.

 

گفتنی است، بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، نماز عید فطر در این استان ساعت شش و 30 دقیقه صبح روز عید به صورت همزمان در بیش از هزار مسجد، مصلا، امامزاده و مکان مذهبی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان های هشت گانه به امامت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می شود.

 

این شورا اعلام کرده، مراسمات محوری اقامه نماز عید فطر در 22 نقطه شهری شامل مرکز استان و مراکز شهرستان ها و بخش های خراسان شمالی با شرکت شیعیان و برادران اهل سنت برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است، ستاد استهلال استان خراسان شمالی نیز اعلام کرده با توجه به استقرار گروه های استهلال در مناطق مختلف استان، امکان رؤیت هلال ماه شوال و حلول عید فطر طی امروز( پنج شنبه) بسیار ضعیف بوده و به احتمال زیاد هلال ماه شوال روز جمعه رؤیت شده و شنبه هفته آتی عید فطر خواهد بود./9314/ت303/ح

ارسال نظرات