۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۴۲۰
امام جمعه موقت شهرری:

دشمن به دنبال تضعیف شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: دشمنان ما از همان ابتدا به شیوه‌های مختلف چون فتنه‌افکنی و به کار بردن کلمات تمسخرآمیز برای شخصیت‌های شورای نگهبان در صدد تضعیف این نهاد انقلابی بودندد
ابراهيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: در ماه مبارک رمضان ما باید معرفت الهی را کسب کنیم تا شاید به تقوای الهی دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: قرآن برای همه مردم نازل شده است اما مومنان و اهل تقوا به وسیله آن هدایت می‌شوند.

 

امام جمعه موقت شهرری عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: زمانی‌که ما در ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنیم به این معنا است که فقیر و نیازمند به خداوند هستیم خداوندی که تنها او ثروتمند حقیقی است و همه ما انسان‌ها در برابر او فقیر مطلق هستیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان نهادی حساس، دقیق و مهم است که وظیفه حفظ هویت انقلاب اسلامی و نظارت بر کار دولت و مجلس را دارد.

 

وی افزود: دشمنان ما از همان ابتدا به شیوه‌های مختلف چون فتنه‌افکنی و به کار بردن کلمات تمسخرآمیز برای شخصیت‌های شورای نگهبان در صدد تضعیف این نهاد انقلابی بودند، اعضا و به ویژه رییس شورای نگهبان در این کشور خدمات شاخصی داشتند ما نباید اجازه دهیم که دشمنان به آن بی‌احترامی کرده یا تضعیف کنند.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به ارتباط پذیرش قطعنامه 598 و بخشی از مسائل هسته‌ای مربوط توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 ابراز کرد: زمانی‌که عراق به پشتوانه استکبار جهانی علیه ایران جنگ تحمیلی را شروع کرد سازمان ملل آن را نادیده گرفت اما بعد از چندی که دیدند عراق در این جنگ موفق نمی‌شود سازمان ملل زبان به اعتراض گشوده و از دو ملت خواست که آتش‌بس کنند به همین دلیل قطعنامه 598 مطرح شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: بعد از صادر شدن قطعنامه 598 تمام حرف ایران این بود که دنیا باید متجاوزان را شناخته، سر جای خود بنشاند و متجاوز باید غرامت جنگ را به ایران پرداخت کند امام راحل قطعنامه را با این شرایط پذیرفتند.

 

وی در ادامه با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رییس جمهور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ رییس جمهور فرمودند: از تیم مذاکره‌کننده تقدیر و تشکر می‌کنم و پاداش الهی را برای آنها آرزو می‌کنم مذاکرات گام بسیار مهمی است که لازم می‌دانم متن فراهم شده با دقت و ملاحظه در مسیر قانون پیش‌بینی شده قرار گیرد، همچنین از ملت ایران تقاضا دارم که همچنان وحدت خود را حفظ کنند تا به منافع ملی دست یابیم.

 

امام جمعه موقت شهرری افزود: مقام معظم رهبری از مردم ایران خواستند که به توافق برسیم یا نرسیم از تیم مذاکره‌کننده تشکر کنیم، همچنین ایشان در سال 92 فرمودند که ما به کسی اجازه نمی‌دهیم که جنایات آمریکا را بزک کرده و از آن علیه ما استفاده کند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری امضای توافق یعنی لغو همه تحریم‌ها و ما غیر از این را نمی‌خواهیم، دیگر این‌که طبق قانون اساسی اصل 77 باید همه مذاکره‌ها و قراردادهای بین‌المللی به تصویب مجلس رسیده و شورای عالی امنیت ملی باید این توافق‌نامه را ببیند تا با خطوط قرمز نظام تضاد نداشته باشد.

 

وی در ادامه بیانات مقام معظم رهبری افزود: این توافق‌نامه باید در مجلس ارزیابی دقیق شود؛ همه کشورها و استکبار جهانی به این نتیجه رسیدند که هیچ گزینه‌ نظامی و تحریم علیه ایران کارساز نیست از ملت ایران انتظار دارم وحدت و متانت خود را حفظ کنند.

 

امام جمعه موقت شهرری گفت: ملت ما با وجود رهبری بیدار، حکیم، شجاع و آگاه در همه مسائل 12 سال با وحدت انرژی هسته‌ای خود را خواستار شدند، شخص رهبری با مدیریت صحیح توانست ایران را به مقام ششم علمی در دنیا رسانده و استکبار را پشت میز مذاکره بنشاند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات