۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۶۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

کارنامه دولتمردان آمریکایی سرشار از نیرنگ و دروغ علیه ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره سیاست های مغرضانه آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای گفت: کارنامه دولتمردان آمریکایی سرشار از نیرنگ و دروغ علیه ملت ایران است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: تلاش های شجاعانه و فنی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای صورت گرفته است که جای تحسین و تشکر دارد.


وی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده ای هسته ای با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه و ایادی استکباری قدم برداشته است، بیان داشت: تیم مذاکره کننده توانسته است به خوبی در این راستا گام برداشته و موفقیت در مذاکرات هسته ای نشانگر عزت و اقتدار نظام اسلامی است.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: آن چه در فرآیند مذاکرات و در نهایت رسیدن به صدور بیانیه قابل توجه است نقش بی‌بدیل رهبری هوشمند و فرزانه انقلاب و به تبع ایشان استقامت ملت بزرگ و شریف ایران بر حقوق حقه خویش است.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اگر هشدارها، تاکیدات و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب وجود نداشت مشخص نبود فرآیند مذاکرات به چه سمت و سویی جهت یافته و یا با زیاده‌خواهی‌های سران استکبار به چه نتیجه‌ای می‌رسید.


حجت الاسلام تقی زاده افزود: پذیرا بودن هر مسوولی از منویات مقام معظم رهبری زمینه ساز موفقیت می شود که همواره باید تلاش کنیم تا در راستای بهره گیری از رهنمودها و تدابیر ارزشمند رهبری گام برداریم.


وی، ادامه داد: ذوق زدگی در برابر پدیده‌ای که هنوز با وجود عدم اعتماد به طرف مقابل در عمل به تعهدات خویش معلوم نیست به سرانجام برسد یا نرسد و ایجاد امید کاذب و یا معطوف سازی حل تمامی مشکلات و معضلات داخلی به نتیجه مذاکرات ضمن این که از عقل، سابقه و تجربه به دور است زمینه‌های توجه بیشتر به داشته‌ها، سرمایه‌ها و استعدادهای داخلی را در دراز مدت کند کرده و کشور را در مسیر رشد و پیشرفتی که دارد به انفعال و نگاه صرفاً به بیرون معطوف می کند.


امام جمعه دابو و دشت سر بیان داشت: ایران اسلامی با داشتن رهبری مدیر و مدبر و ملتی مقاوم و با بصیرت و دولت مردانی شجاع و انقلابی همواره دارای منطقی قوی است که ترجمانی از اصول زندگی صلح‌آمیز و همراه با رعایت احترام متقابل و کاملاً انسانی و اسلامی در روابط بین‌الملل است.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: نظام اسلامی ثابت کرد که آمادگی نه تنها مذاکرات در عالی‌ترین سطح و با بزرگ ترین قدرت‌های دنیا را دارا است بلکه در دفاع از تمدن، منطق و آرمان‌های خویش تا آخرین مراحل لازم ایستادگی دارد.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای این حقیقت را به اثبات رسانده و فراتر از توافق یا عدم توافق اصرار و ایستادگی بر ارزش‌ها، آرمان‌ها، حقوق و وحدت ملی را در نظر داشته است.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: نتایج حاصله از رهگذر دوازده سال مذاکرات سخت و پیچیده هسته‌ای که با شجاعت و درایت ستودنی اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه در ماه‌های اخیر بدست آمد چیزی جز ظرفیت بالای نظام اسلامی نیست که باید هرگونه ثمره و نتیجه را تنها افتخار و ارزش ملی تلقی کرد.


وی ادامه داد: نتایج حاصل از مذاکرات را نباید نه به یک جریان، شخص و گروه خاص بلکه به اصل نظام و در نهایت هدایت‌های رهبری انقلاب و همدلی دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی پیوند زد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات