۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۷۶۷
امام جمعه فاروج:

دستاورد توافق هسته‌ای هزینه دستیابی به اهداف سیاسی و حزبی نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان این‌که هزینه‌های هسته‌ای شدن را مردم پرداخته‌اند، گفت: نباید از دستاورد توافق هسته‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی و حزبی استفاده شود.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به امضای توافق جامع هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، اظهار کرد: 12 سال پایداری در عرصه مذاکرات هسته ‏ای منجر به صدور بیانیه مشترک بین ایران و کشورهای گروه 1+5 شده است، بنابراین نباید گروهی این توافق هسته ای را تنها نتیجه اقدامات و فعالیت های خود دانسته و زحمات پیشینیان را نادیده بگیرند.

 

وی با بیان این که توافقنامه مزبور در راستای تثبیت حقوق ملت ایران در برخورداری از فناوری صلح‏ آمیز هسته‏ ای تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای برای موفقیت در این عرصه و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان به منبع عظیم حمایت های رهبر معظم انقلاب، ایستادگی و حمایت مردمی و دستاوردهای هسته‌ای در طول سال‌های گذشته تکیه داده بود و به همین دلیل نیز بایستی این موفقیت را حاصل کار جمعی و تشریک مساعی همه بخش ها دانست.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به این‌که در مذاکرات هسته ای منجر به حصول توافق جامع، هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب بی بدیل بود، افزود: مردم ایران اسلامی نیز به تبعیت از حمایت و هدایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای پشتیبانی کردند.

 

وی ادامه داد: کشورهای غربی با مشاهده اتحاد و انسجام نیروهای مختلف موجود در کشور متوجه شدند، نمی توانند با زبان زور و تهدید و تحریم با ملت ایران برخورد کنند به همین دلیل نیز راه مذاکره و تعامل را در پیش گرفتند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که تیم مذاکره کننده هسته ای و مسؤولان کشور بعد از دستیابی به این توافق نیز بایستی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در چند روز اخیر بیان شده توجه کافی داشته باشند، تصریح کرد: در سند نهایی که بعد از این بیانیه منتشر می شود نباید هیچ نقطه ابهامی برای ملت ایران وجود داشته باشد.

 

وی با تأکید بر این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، آمریکا دشمن درجه یک نظام اسلامی بوده و هست، افزود: در زمینه هسته ای نیز با وجود دستیابی به توافق باید توجه داشت که چشم و گوش دشمن درجه یک ملت ایران به سمت صهیونیست ها بوده و به همین دلیل نیز شدیدا غیرقابل اعتماد و در عهدشکنی شهره خاص و عام است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که در طول 36 سال اخیر وحدت، همبستگی و انسجام داخلی، عامل اصلی تمامی موفقیت‏های جمهوری اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: در آینده نیز برای رسیدن به مقصد باید حفظ وحدت و انسجام داخلی به‏ عنوان یک اصل حاکم، مورد توجه همه جریان‏ها و گروه‏های سیاسی و آحاد مردم جامعه اسلامی باشد.

 

وی با بیان این که در موضوع هسته ای مهم ترین عامل موفقیت، وحدت و انسجام داخلی بود، تصریح کرد: مسأله هسته ای و توافق جامع بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 موضوعی ملی بوده و نباید تحت هیچ شرایطی با هدف بهره ‏برداری‏های جریانی و سیاسی از سطح ملی به سطوح پایین ‏تر تنزل یابد.

 

امام جمعه فاروج گفت: هزینه های هسته ای شدن را مردم پرداخته اند و اکنون نیز نباید از دستاورد توافق هسته ای برای دستیابی به اهداف سیاسی و حزبی استفاده شود.

 

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز بیست و سوم تیر امسال برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران توافق کردند./9314/ت302/ح

ارسال نظرات