۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۷۵۸۹۰
قشقاوی:

همدلی و همزبانی در جلسه امروز مجلس به بار نشست

خبرگزاری رسا ـ حسن قشقاوی با اشاره به استقبال نمایندگان از سخنان امروز محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی در جلسه علنی مجلس، گفت: در جلسه امروز مجلس، میوه شیرین همدلی و همزبانی دولت و مجلس در این مقطع به بار نشست.
قشقاوي معاون وزير خارجه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه با بیان این‌که از حسن استقبال و بدرقه نمایندگان مجلس می‌توان مراتب رضایت نمایندگان را از اظهارات آقای ظریف و آقای صالحی متوجه شد، خاطرنشان کرد: توضیحات و صحبت‌های امروز آقایان ظریف و صالحی مثل همیشه قانع کننده بود.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: در جریان این جلسه سؤالات و ابهاماتی که نمایندگان داشتند توسط رییس محترم مجلس از آقایان ظریف و صالحی در اثنای توضیحاتشان پرسیده شد و این باعث شد که ارائه گزارش یکسویه نباشد و به صورت غیرمستقیم تبدیل به جلسه پرسش و پاسخ شود.

 

قشقاوی با بیان این‌که از واکنش اکثر نمایندگان می‌توان این استنباط را داشت که آنها از پاسخ‌های آقایان ظریف و صالحی رضایت داشتند، تصریح کرد: من همواره معتقد بودم که فضای عمومی مجلس فضای حمایتی از تیم مذاکره کننده و مذاکرات است و اکنون نیز با توجه به توافق انجام شده این فضای حمایتی بیشتر شده است .

 

وی با بیان این‌که عکس‌العمل فردی و شخصی بسیاری از نمایندگان و مراجعات حضوری که در اثنای جلسه داشتند حکایت از این داشت که فضای دوستی و همدلی بین دولت و مجلس روز به روز افزایش پیدا کرده، افزود: در ایام لیالی قدر شاهد دعای مردم برای تیم مذاکره کننده و حصول توافقی عزتمند برای کشور بودیم و با توجه به این‌که مردم موکل نمایندگان هستند این فضای عمومی مردم و نمایندگان، تأثیر روانی مثبتی داشت و فضای حمایتی از این توافق بیشتر شده است.

 

قشقاوی با تأکید بر اینکه موضع‌گیری مثبت رییس مجلس، اعضای هیأت رییسه مجلس و همچنین رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی در فرآیند تقویت تیم مذاکره کننده و حمایت از این تیم مؤثر بوده است، یادآور شد: امروز در جلسه علنی مجلس میوه شیرین همدلی و همزبانی دولت و مجلس در این مقطع به بار نشست و آقای ظریف نیز از حسن استقبال، حسن بدرقه و برنامه ریزی خوب صورت گرفته تشکر کردند.

 

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از احتمال حضور عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به احتمال زیاد امروز بعد از ظهر آقای عراقچی به دعوت این کمیسیون و آقای بروجردی در این جلسه حضور پیدا می‌کند./822/د102/ج

ارسال نظرات