۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۶۲۴۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دایره تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه باید گسترده تر شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دایره تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه باید همانند گذشته گسترده شود، ادامه داد: حوزه و روحانیت باید الگو تحقیق و پژوهش در جامعه اسلامی باشند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ای که به منظور برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه استانی در ساری برگزار شد، این جشنواره را فرصتی برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه دانست و گفت: جشنواره علامه حلی بستری را برای طلاب جوان فراهم می کند تا داشته های پژوهشی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.

 

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش رسیدن به اصل و ریشه پدیده و یا حقیقتی است که انسان می خواهد با آن آشنا شود، افزود: مسأله پژوهش با اصل فعالیت های حوزوی ارتباط تنگاتنگی دارد و لزوم تقویت آن هر روز بیشتر احساس می شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که توسعه و رونق تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند مقدمه است، خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی می تواند بستر تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه را به خوبی فراهم کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در تاریخ حوزه های علمیه همواره مورد تأکید و توجه علما و فقهای دینی بوده است، تصریح کرد: پژوهش در حوزه های علمیه باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

وی با بیان این که دایره تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه باید همانند گذشته گسترده شود، ادامه داد: حوزه و روحانیت باید الگو تحقیق و پژوهش در جامعه اسلامی باشند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: امروز ضرورت اقتصا می کند مسأله پژوهش را از سطوح پایین در مدارس علمیه ترویج و گسترش دهیم تا شاهد تقویت آن در سال های آتی باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از پژوهش و تحقیق به عنوان علم یاد کرد و با بیان این که این علم نیازمند آموزش است، گفت: تحقیق روش، ابزار، برنامه و آموزش می خواهد و روش های تحقیق را باید به طلاب آموزش داده شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات