۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۴۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کشتار، تخریب و توحش خصلت ذاتی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جنایت‌های وهابیت از ابتدای تشکیل تاکنون، گفت: روحیه کشتار، تخریب و توحش در ذات وهابیت بوده و از خصائل ذاتی این گروه مرتجع است.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به پنجم مردادماه، سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در نظام اسلامی به امامت مرحوم آیت‏الله سیدمحمود طالقانی(ره) در سال 58، گفت: بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) اگر مسلمانی با خلوص نیت در نماز جمعه شرکت کند، تمام گناهان او که مربوط به حق الله باشد، بخشیده می شود.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس کسانی که به نماز جمعه می آیند تولد جدید و زندگی نو به دست می آورند چرا که نماز با صلابت جمعه شست و شو دهنده گناهان هفتگی و گذشته و آغازگر روز و روزی و زندگی معنوی جدیدی برای آنها خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نماز جمعه عبادتی هفتگی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد است که اثرات فردی، معنوی و اجتماعی مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: این آیین عبادی سیاسی پرواز ویژه به سوی معنویت و معراج بوده و نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که نماز جمعه آیینی است که امر ولایت پشت سر آن قرار دارد، اضافه کرد: نمی توان نماز جمعه را بدون اجازه رهبری و ولایت فقیه جامعه اقامه کرد به همین دلیل نیز برپایی این آیین با ولایت عجین شده و از آن جداشدنی نیست.

 

وی با بیان این که نماز جمعه سبب ارتقای دیانت، تقویت دل ها و تربیت دلاورها شده و جایگاه پرش انسان به سوی اوج بندگی و بصیرت و معرفت است، افزود: بر اساس آموزه های دینی اگر کسی سه هفته پی در پی بدون عذر موجه در نماز جمعه شرکت نکنند نشانه های نفاق در زندگی دینی او پدیدار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که نماز با صلابت جمعه فکر، روح و جان ما را غنی سازی کرده و دو خطبه عبادی و سیاسی آن سبب تقویت دیانت و سیاست نمازگزاران می شود، اظهار کرد: به همین دلیل نیز این آیین افزون بر این که سبب افزایش بصیرت و تفقه در دین شده، نماد و نمود دکترین حیات طیبه اسلامی نیز به شمار می رود.

 

وی با اشاره به این که به فرموده حضرت محمد(ص) نماز جمعه حج مساکین است، خاطرنشان کرد: در واقع حرکت نمازگزار جمعه از منزل تا مصلا و بازگشت وی از مصلا به منزل نوعی سعی صفا و مروه بوده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که در نماز جمعه فریاد زده می شود نیز رمی جمرات و سنگ زدن به شیاطین است.

 

جنایت و ارتجاع؛ خصلت تاریخی وهابیت

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به سوم مردادماه برابر با هشتم شوال، سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع(ع) توسط گروه گمراه وهابیت در سال 1344 هجری قمری، اظهار کرد: این گروه مرتجع 92 سال پیش و در ابتدای قدرت گیری اقدام به تخریب حرم های ائمه بقیع(ع) کرده و با این جنایت دل شیعیان و مسلمانان را کباب کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که از آن زمان تاکنون جنایت های وهابیت ادامه داشته است، اضافه کرد: اگر آن روز وهابیون دست به تخریب بقیع زدند امروز بازماندگان آنها با حمله به کشور مسلمان یمن، اقدام به کشتار مسلمانان بی گناه و تخریب مساجد این کشور می کنند.

 

وی با اشاره به این که در سه ماه گذشته از تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن تاکنون افزون بر کشته و زخمی شدن هزاران نفر، هزار و 100 مسجد این کشور نیز تخریب شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که روحیه کشتار، تخریب و توحش در ذات وهابیت بوده و از خصائل ذاتی این گروه مرتجع به شمار می رود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خرسان شمالی با بیان این که وهابیون و آل سعود مرتجع و متوحش بدون پایبندی به هیچ قانون اسلامی و حقوق بشری و بین المللی دست به کشتار مسلمانان بی گناه یمن می زنند، افزود: آل سعود جنایت های خود را به بهانه های واهی نظیر جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه انجام می دهد حال آن که حمایت های ایران از ملت یمن غذایی و دارویی است.

 

عملیات مرصاد یکی از پرونده های درخشان تاریخ دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به پنجم مرداد، سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد در سال 67، اظهار کرد: این عملیات و شکست اقدام منافقان یکی از پرونده های درخشان تاریخ دفاع مقدس است.

 

وی اضافه کرد: دشمنان و منافقان می خواستند در آن مقطع تاریخی با تهاجم همه جانبه به ایران اسلامی برای خود فروغ جاویدان خلق کنند اما با حضور و حمایت مردمی نقشه نابخردانه آنها نقش بر آب شد و شکست سختی خوردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در عملیات مرصاد مردم مؤمن و سربازان امام راحل محکم و قاطع پاسخ منافقان را دادند، افزود: در آن زمان منافقان و دشمنان نقشه کشیده بودند تا به گمان خود با استفاده از خلاء به وجود آمده، به اهداف خود در کشور اسلامی برسند اما با هدایت های امام و حمایت های مردمی ناکام ماندند.

 

تورم جوانی در کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم مردادماه، روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: اکنون ایران اسلامی جوانان زیادی دارای توانمندی علمی و عملی داشته که باید از توان این جوانان استفاده شود.

 

وی با بیان این که در ایران تورم جوانی داریم، خاطرنشان کرد: لازم است برای این جوانان میدان کار و فعالیت و تلاش ایجاد شود تا کشور اسلامی خود را به توان این جوانان بسازیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مسؤولان باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا کنند که اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با فکر و بازوی توانمند این جوانان اجرایی شود.

 

وی با بیان این که تنها درمان درد اقتصاد جامعه ما، اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه ای وطنی و ولایی است، تصریح کرد: برای تحقق این هدف می بایست با آموزش صحیح، از تورم جوانی کشور در راستای تولید بیشتر و با کیفیت تر استفاده شود./9314/پ201/ف

ارسال نظرات