۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۷۲۷
طلبه شهید خدادادی تیرکلائی:

در موقعی‌ که‌ اسلام‌ تنها است زنده‌ بودن‌ معنا‌ ندارد

خبرگزاری رسا ـ در بخشی از وصیت نامه شهید خدادادی تیرکلائی آمده است: ننگ‌ است‌ در موقعی‌ که‌ کل‌ کفر در مقابل‌ کل‌ اسلام‌ ایستاده‌، کسی خم‌ به‌ ابرو نیاورد و در بستر بمیرد و دل‌ به‌ مال‌ و منال‌ و زن‌ و فرزند ببندد، در موقعی‌ که‌ اسلام‌ تنها است‌ و یار و مدد کار می‌خواهد دیگر نشستن‌ بلکه‌ زنده‌ بودن‌ معنا‌ ندارد.
طلبه شهيد سلمان خدادادي تيرکلائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلبه شهید سلمان خدادادی تیرکلائی در اولین روز از آبان ماه سال 1345 در روستای«تیرکلا» از توابع شهرستان شهید پرور ساری در خانواده‌ای مذهبی، با اصالت و کشاورز به دنیا آمد؛ پس از گذراندن سال‌های کودکی، تحصیلات خود را در زادگاهش آغاز نمود و تا پایان مقطع راهنمایی با موفقیت ادامه داد.


در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله کسانی بود که در مقابل گروهای الحادی و ضد انقلاب به مبارزه پرداخت به طوری که چندین بار مورد آزار و اذیت و آنها قرار گرفت او با قلب پاک و روح بلندی که داشت، حقیقت این دنیای فانی را خوب شناخت و از همان ابتدای نوجوانی، سعی می‌کرد تا خود را به مظاهر فریبنده این دنیا آلوده نکند؛ کم کم با چنین بینشی که داشت، لیاقت سربازی حضرب بقیه الله(عج) را پیدا کرد؛ آری، یوسف فاطمه (س) کمند صید انداخت و سلمان در دام عشق آن حضرت گرفتار شد و قدم به اردوگاه سربازان حضرت مهدی(عج) نهاد.

 

دروس حوزوی را سال 1361 در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر آغاز نمود پس از مدتی با لبیک به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر آمادگی نیروهای بسیج در مقابل شرارت‌های ضد انقلاب، به منطقه کردستان شتافت و به عنوان نیروی رزمی تبلیغی در مریوان به جهاد با معاندان انقلاب اسلامی پرداخت. پس از پایان مأموریت به شهر مقدس قم رفت و تا پایان مقدمات علوم اسلامی در حوزة علمیه این شهر به کسب معارف الهی پرداخت.


سر انجام با نواخته شدن شیپور جنگ، علم و عمل را در صحنة کار و زار در هم آمیخت و آن هنگام که ندای ملکوتی«الرحیل» شوق دیدار بر دلهای بی‌قرار انداخت و جبهه این دیار عشق بازی با معشوق؛ آغوش خود را به سوی دلدادگان وصال باز کرد، او نیز قدم در وادی عشق گذاشت؛ سرانجام این سرباز فداکار و عاشق امام زمان(عج) در 12/4/1365 در منطقه عملیاتی مهران (مرحله سوم عملیات کربلای 1) در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حالی که با سلاح آر پی جی قلب دشمن را نشانه گرفته بود، نماز عشق را با سلام شهادت به پایان رساند و با لب تشنه همچون مولایش سید الشهدا (ع) به عاشوراییان پیوست.


بخشی از وصیت نامه
برادران‌ و خواهران‌! ننگ‌ است‌ در موقعی‌ که‌ کل‌ کفر در مقابل‌ کل‌ اسلام‌ ایستاده‌، کسی خم‌ به‌ ابرو نیاورد و در بستر بمیرد و دل‌ به‌ مال‌ و منال‌ و زن‌ و فرزند ببندد، در موقعی‌ که‌ اسلام‌ تنها است‌ و یار و مدد کار می‌خواهد دیگر نشستن‌ بلکه‌ زنده‌ بودن‌ معنا‌ ندارد.


این‌ شهید است‌ که‌ یار و مدد کار اوست؛ این‌ شهید است‌ که‌ با نثارخون‌ خود درخت‌ اسلام‌ را آبیاری‌ می‌نماید؛ اسلامی‌ که‌ استعمار و ابرقدرت‌ها و کافرین‌ و مشرکین‌ برای‌ از بین‌ بردن‌ دست‌ به‌ هر جنایتی‌ که‌ برای‌ انسان‌ قابل‌ تحمل‌ نیست‌می‌زنند؛ ولی‌ کور خواندند، تا زمانی‌ که‌ یک‌ نفر مسلمان‌ در کره‌ زمین‌ وجود دارد، اسلام‌ زنده‌ است‌.


بنابر قول‌ معصوم‌: «شرع‌ُ محمد مستمرٌ الی‌ یوم‌ القیامة‌« اسلام‌ دین‌ جامعی‌ است‌ که ‌حتی‌ یهودیان‌ گرایش‌ به‌ این‌ دین‌ مبین‌ دارند، ولی‌ این‌ روبه‌ صفتان‌ همیشه‌ در صدد تضعیف‌ اسلام‌ هستند، بیایید با هم ‌دست‌ به‌ دست‌ یکدیگر با تمام‌ اقشار و تمام‌ مسلمان‌های‌ روی‌ زمین‌ بدهیم‌ و کفر را از بین‌ ببریم‌، به‌ امید آن‌ روز./978/ت303/ی

ارسال نظرات