۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۸۵۳
امام جمعه موقت کاشان:

ایمان و عمل صالح سرمایه آخرت و سعادتمندی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این‌که انسان همان‌گونه که در دنیا نیارمند سرمایه است برای آخرت هم نیازمند سرمایه است، گفت: اگر انسان سرمایه دنیایی نداشته باشد زندگی به سختی سپری خواهد کرد در آخرت نیز بدون سرمایه نمی توان سعادتمند بود، گفت: ایمان و عمل صالح سرمایه آخرت و سعادتمندی انسان است.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان با اشاره به این که انسان همان‌گونه که در دنیا نیارمند سرمایه است برای آخرت هم نیازمند سرمایه است، گفت: اگر انسان سرمایه دنیایی نداشته باشد زندگی به سختی سپری خواهد کرد در آخرت نیز بدون سرمایه نمی توان سعادتمند بود.

 

وی از ایمان و عمل صالح به عنوان سرمایه آخرت انسان نام برد و یادآورشد: خداوند در این باره در قرآن با بیان «ان الذین امنو و عمل الصالحات» مکرر به این موضوع اشاره کرده است که ایمان و عمل صالح، پاداش و بهای بهشت است و هر انسانی از آن محروم باشد در روزقیامت از بهشت محروم خواهد بود.   

 

به گفته وی، به عملی که بر اساس اعتقادات صحیح، معرفت و آگاهی، اخلاص و همچنین تداوم و استمرار داشته باشد عمل صالح می گویند و این عمل صالح، سرمایه آخرت انسان است.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که انسان در مورد سرمایه های دنیایی خودش سه مرحله را رعایت کند، گفت: در مرحله نخست باید تلاش کند تا از راه صحیح سرمایه‌ای را برای زندگی خودش کسب کند و در مرحله  دوم سرمایه کسب شده را از راه صحیح حفظ کند و در مرحله سوم سرمایه خودش را از راه و طریق صحیح افزایش دهد، از این رو این روندی که انسان باید در زمینه سرمایه های دنیوی خودش داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: روند حفظ سرمایه آخرت نیز بر همین منوال است که برای آخرت خود،  هم باید سرمایه ای را تحصیل کنیم و هم این سرمایه را حفظ کنیم و هم برای این که  به درجات  بالاتری در بهشت برسیم سرمایه خود را افزایش دهیم.

 

به گفته وی مرحله دوم که حفظ سرمایه است، یکی از مهم‌ترین و سخت ترین مراحل حفظ سرمایه است، از این رو همان‌گونه که در روایات آمده است در مسیر زندگی انسان، دزدان طریقت انسانیت و دزدان عمل صالح قرار می گیرند تا این سرمایه را از انسان بگیرند.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: هوای نفس و شیاطین انس و جن اگر بتوانند ابتدا تلاش می کنند تا انسان موفق به تحصیل سرمایه از طریق حضور نماز جمعه و جماعت و نماز اول وقت، روزه گرفتن و امور خیر دیگر نشود و اگر بتوانند از اصل عمل خیر او جلوگیری می کنند.

 

وی افزود: هوای نفس و شیاطین انس و جن اگر نتوانند از تحصیل سرمایه انسان جلوگیری کنند، ناامید نمی شوند و سعی و تلاش می کنند تا آن چه را به دست آورده اید از شما بگیرند تا دست خالی راهی آخرت شوید.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شرکت در نماز جمعه، روزه گرفتن، نماز جماعت، خمس و زکات، جلسات امام حسین، تلاوت قرآن و انفاق، شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات خیلی ثواب دارد و دشمن توان جلوگیری از آن را  ندارد اما باید سعی کنید از این  همه سرمایه کسب شده را حفاظت کنید.

 

گناه، اعمال صالح ما را گرفته و به حساب دیگران واریز می‌کند

وی افزود: عدم حفاظت از سرمایه های مادی و معنوی سبب نابودی سرمایه و به تعبیر روایت و قرآن مانند هیزمی که می سوزد و خاکستر می شود و  فنا خواهد شد و یا منتقل به عمل نامه دیگری می شود.

 

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: در روایت است این افراد در قیامت در نامه عمل خود حسناتی را از جمله نماز شب می بینند که انجام نداده اند، از این رو به آنها ندا می رسد شما نماز شب نمی خواندی اما افرادی که نماز شب خوانده اند و مرتکب غیبت و توهین به تو شده اند اعمال آنها را به تو منتقل کردیم.

 

به گفته وی، کار خیر مانند بذری است که کشاورز می کارد و نیاز به حفاظت دارد تا رشد کند، از این رو باید از عمل صالح خود حافظت کنیم چرا که آنچه می تواند اعمال صالح ما را از چنگ ما خارج کند و به حساب دیگری واریز کند گناه است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: روایت است پیامبراکرم(ص) در بین اصحاب خودش گفت آیا می دانید مسلمان مفلس و فقیر چه کسی است، جواب دادند کسی که مال و ثروتی ندارد، پیامبراکرم(ص) جواب داد به نظر من مسلمان فقیر کسی است که در روز قیامت با وجود داشتن نماز و روزه و حج و زکات اما به دلیل زدن سیلی، خوردن مال حرام  و... نه تنها حسناتش را به حساب طلبکارانش ریخته اند بلکه به دلیل این که حسناتی برایش باقی نمانده است، گناه طلبکارانش را هم به حساب او می ریزند و دست خالی راهی جهنم می شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات