۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۶۹۳۴
نماینده مردم میانه:

نباید منتظر معجزه پس از رفع تحریم‌ها باشیم

خبرگزاری رسا ـ مددی با بیان این‌که چاره اصلی برون‌رفت از مکشلات اقتصادی، تنها توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل است، گفت: نباید منتظر معجزه پس از رفع تحریم‌ها باشیم.
تحريم

محمد علی مددی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پس از تحریم در عرصه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور اظهار داشت: این‌گونه نیست که پس از توافق احتمالی درهای کشور به سوی کارخانجات بیگانه گشوده شود.


وی با بیان این‌که رفع تحریم‌ها در رونق اقتصادی کشور بی‌تأثیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: البته نباید منتظر معجزه پس از رفع تحریم‌ها باشیم، قطعا مشکلات اقتصادی کشور یک شبه حل نخواهد شد، بایستی با همت و تلاش داخلی و توجه به ظرفیت های درونی کشور مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.


مددی با اشاره به تناقض‌گویی در میزان پول‌های بلوکه شده کشور در خارج از ک
شور گفت: بعد از توافق پول های بلوکه شده ای که از خارج به ایران بازگردانده می شود باید از سوی دولت مدیریت شود و همچنین برای رونق صادرات و تولیدات داخلی برنامه ای مدون داشته باشد.


نماینده مردم میانه در مجلس با تأکید بر این‌که کشور به اندازه کافی از واردات بی‌رویه و بی حساب و کتاب کالاهای چینی و بی‌کیفیت آسیب دیده است، تصریح کرد: نباید این تجربه تلخ بار دیگر تکرار شود، تولیدکنندگان داخلی انتظار دارند دولت نه در شعار بلکه در عمل از تولید داخل حمایت کند.


وی همچنین با اشاره به مواضع نمایندگان مجلس در بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکات مثبت متن این توافق‌نامه به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران در مجامع بین المللی است که در نوع خود بی‌نظیر می باشد.


مددی با بیان این‌که استقلال، عزت و اقتدار نظام با محترم شمرده شدن حق هسته‌ای ایران تقویت شد، گفت: این موفقیت نتیجه رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین پایداری مرد در برابر مشکلات اقتصادی و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است.


وی با اشاره به پاسخ رهبر انقلاب به نمه اخیر رییس جمهور ادامه داد: رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس فرمودند که توافق را به صورت دقیق بررسی کنند؛ قطعا وکلای ملت با دقت نظر و حساسیت خاص بند بند متن توافق‌نامه هسته‌ای را بررسی و در صورت رسیدن به نظر مطلوب تأیید خواهند کرد./935/ت303/ج

ارسال نظرات