۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۷۷۹۶۰
امام جمعه موقت اهواز:

نماز جمعه مهم ترین سنگر دفاع از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه نمازهای جمعه مهم ترین سنگر دفاع از انقلاب هستند، گفت: وحدت آفرینی و دشمن شکن بودن نماز جمعه باید به صورت عملی در جامعه دیده شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مستمر نماز جمعه در شهر های کشور بیان داشت: مهم ترین اجتماعی که مستمر و همیشگی وجود دارد اجتماع نماز جمعه است که به صورت هفتگی و بدون کمترین هزینه ای برگزار می شود.

 

وی با بیان این که شرکت کندگان در نماز جمعه برای حضور در یک عبادت بزرگ حاضر می شوند افزود: نماز جمعه عبادتی سیاسی اجتماعی بوده و یک همایش بسیار با شکوهی است که هر هفته در سراسر کشور های اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تأکید بر استفاده مناسب از این اجتماع بزرگ اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که در خطبه های نماز جمعه باید مطرح شود بحث مسائل روز و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب برای جوانان و اقشار مختلف مردم است.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که نماز جمعه بهترین ظرفیت برای تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اقدامی حکیمانه امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند؛ به یقین اگر این نامگذاری و این برنامه ریزی نبود، پیش از آنکه آمریکا و استکبار بخواهند به ما ضربه بزنند، اختلافات داخلی بر سر مذاکات هسته ای ما را از درون تخریب می کرد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حکمت خود در انتخاب شعار سال، فضا را برای نقد دولت باز گذاشتند در عین اینکه راه تخریب را نیز بستند و دولت مردان را راهنمایی کردند تا از نظرات مردم و نخبگان نیز استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تأکید بر این که نماز جمعه را نباید جناحی کرد و آن را به گروهی خاص اختصاص داد، گفت: از توهین و نام بردن افراد و جریان ها و شعار مرگ بر اشخاص در نماز های جمعه باید خودداری کرد و به جای آن نسبت به تبیین مواضع و دیدگاه های رهبر انقلاب و اصول فکری حضرت امام(ره) اقدام شود.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به لزوم همدلی میان ملت و دولت افزود: همه تذکرات به مدیران قوا و مسؤولان باید در فضایی صمیمانه، دلسوزانه و بدون قصد تخریب صورت گیرد.

 

وی بیان داشت: امام جمعه در خطبه ها باید به تحلیل مسائل روز بپردازد و در سایر روزها نیز اختصاص به یک قشر و جناح نداشته باشد و پدرانه با حفظ مواضع، سعه صدر و صلابت در شعار ها و اصول انقلاب، کارها را به پیش ببرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان با تأکید بر اینکه نماز های جمعه مهم ترین سنگر دفاع از انقلاب هستند خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی و دشمن شکن بودن نماز جمعه باید به صورت عملی در جامعه دیده شود./9453/ت302/ب4

ارسال نظرات