۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۰۰۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد؛

تلاش غرب برای تبدیل هویت اسلامی نظام به هویت سکولار

خبرگزاری رسا- نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: من بارها گفته ام و هشدار می دهم که غرب الان می خواهد هویت اسلامی نظام را با هویت سکولار جایگزین کند و حکومتی نظیر مالزی را در ایران ایجاد کند که در عین اسلامی بودن نظرات سکولار در جهان داشته باشد و در مجلس هم همین تذکر را به رییس جمهور دادم.
دکتر عباس مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه ای با موضوع توافق هسته ای و در جمع نخبگان فرهنگی و سیاسی اصفهان که در خانه انقلاب اصفهان برگزار شد، گفت: باید در جلسه افراد هم وزن از نظر سیاسی در جبهه های مختلف وجود داشته باشد تا بتوان به نظری واقعی دست پیدا کرد و متاسفانه اطلاعات ما کامل نیست در حالی که می بایست نقاط مختلف شهر و روستاها و اقشار مختلف مردم را در نظر بگیریم.

 

وی ادامه داد: مجلس عزم در بررسی دقیق ابعاد و پیامدهای مختلف توافقنامه هسته ای جدی است، البته بنایی بر عجله نداریم و به این منظور کمیسیونی ویژه تشکیل خواهد شد که اعتبار آن به اندازه کمیسیون امنیت ملی مجلس است و همیشه مجلس در موضوعات مهم و خاص اقدام به تشکیل کمیسیون های ویژه می کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: ما در جامعه 10 میلیون بی سواد داریم که باید آن ها را هم در نظر بگیریم، همچنین 10 میلیون هم تحصیل کرده های کارشناسی ارشد و دکترا داریم که ابن دو گروه تفاوت های زیادی در نوع نگاه و تحلیل خود از مسائل مهم کشور دارند و آیا واقعاً ما تمام ابعاد و اقشار مختلف و گروه های سیاسی و میزان اثرگذاری آن ها را در نظر گرفته ایم.

 

مقتدایی بیان داشت: آیا تا به حال توافق هسته ای و موضوعات مختلف آن را با آیات قرآن بررسی کرده و مطابقت داده ایم و توانسته ایم ابعاد مختلف توافق را با آیات قرآن برای مردم توضیح دهیم  و درباره آن نتیجه گیری کنیم.

 

وی اظهار داشت: ما متن ترجمه توافق را به تازگی دریافت کرده ایم و خودمان هم به صورت جداگانه آن را ترجمه می کنیم، ما در مجلس مصوب کردیم که نظرات شورای عالی امنیت ملی را در تصمیمات خود لحاظ کنیم، اما این بدین معنا نیست که هر تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی گرفت الزاماً مجلس هم باید آن را بپذیرد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: من بارها گفته ام و هشدار می دهم که غرب الان می خواهد هویت اسلامی نظام را با هویت سکولار جایگزین کند و حکومتی نظیر مالزی را در ایران ایجاد کند که در عین اسلامی بودن نظرات سکولار در جهان داشته باشد و در مجلس هم همین تذکر را به رییس جمهور دادم که مراقب باشید شما دولتی نباشید که این ایده غربی ها را عملی می کنید.

 

مقتدایی در پایان ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی در زمان اصلاحات گفتند که مشروطه دارد تکرار می شود و تذکر ایشان باعث شد تا مقاومت هایی درباره این موضوعات در کشور شکل بگیرد و تا حدودی به صورت موقت جلوی آن گرفته شود، الان هم باید با آگاه سازی جلوی حرکت خزنده دشمنان نظام را بگیریم. /939/پ202/ش

ارسال نظرات