۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۷۸۱۶۶
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

تبعیت محض از ولایت فقیه نقطه افتخار دانشگاهیان بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران و مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیر کبیر گفت: تبعیت کامل از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در اجرای سیاست و راهبردها، فارغ از هر نوع جبهه گیری سیاسی و دسته بندی نقطه افتخار دانشگاهیان بسیجی و بسیج اساتید کشور است.
دکتر اقبال شاکري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور، دکتر اقبال شاکری در گفتگویی با بیان اینکه بسیج اساتید باید ارگانی متفکر و پویا باشد اظهار کرد: وجود 30 هزار استاد و مدرس در این نهاد، ظرفیتی بی بدیل را برای احیای جایگاه رفیع علمی کشور مهیاکرده است.

وی تصریح کرد: این نهاد به برکت وجود دانشمندان و نخبگان، می تواند برای اعتلای نظام در تمامی حوزه ها، برای رسیدن به الگوی تمدنی، گام های مهمی بردارد.


این استاد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: نقش بسیج و این نهاد مردمی برآمده از دل انقلاب، در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس به خوبی مشخص است و اکنون در زمان توسعه نیز بسیج اساتید می تواند کمک های زیادی برای تقویت زیرساخت ها داشته باشد.


شاکری با اشاره به موفقیت های سازمان بسیج اساتید در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: این نهاد در کادرسازی و ساماندهی نیروهای خود عملکرد مناسبی داشته است.


وی افزود: همچنین آثار اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، جنگ نرم و حلقه های علمی در جامعه مشهود بوده ولی باید این اقدامات ادامه دار شده و در فضای عمومی دانشگاه ها به نمایش درآید.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیر کبیر اضافه کرد: همچنین همت عالی اعضای بسیج اساتید باید در راستای استقرار تمدن نوین اسلامی شکل گرفته تا بتواند اتحادیه بین المللی اساتید مسلمان را ایجاد کند.


وی با یادآوری اینکه اعضای بسیج اساتید محقق بوده و به کارهای علمی مشغول هستند، بر تمرکز اعضا در حوزه پژوهش، همسان حوزه فرهنگی تاکید کرد.


وی با خرسندی از برگزاری سالانه اجلاس بسیج اساتید کشور در مشهد مقدس بیان کرد: این اجلاس می تواند زمینه های ارتباط و تبادل آرا بین اساتید کشور را فراهم کرده و فضایی را ایجاد کند تا اعضای بسیج بتوانند با هم اتاق فکری منسجم را تشکیل دهند.


وی افزود: همچنین برگزاری این مراسم در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برکات آن را مضاعف کرده است.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه امیر کبیر خاطرنشان کرد: می توان با تدابیری، ارتباط ایجاد شده در اجلاس را با استفاده از روش های نوین و فضای مجازی تداوم داده که تا مراسم سال بعد منقطع نشود.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د101/ی

ارسال نظرات