۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۷۸۲۰۴
سرابی:

رعایت ظواهر اسلامی برای قاریان قاریان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شواری عالی قرآن گفت: رعایت ظواهر اسلامی برای قاریان الزامی است زیرا یک قاری از جهات مختلف برای مردم کشور الگو است و ظاهر فرد در گام اول در دید و منظر جامعه قرار دارد.
سرابي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در هفتمین دوره برنامه های توجیهی و آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 94 اظهارداشت : حضور در کاروان قرآنی حج تمتع ، آرمان و آرزوی هر قاری و حافظ است و افرادی که توفیق این حضور را داشتند ، شیرینی آن را حس کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور در این مسیر نورانی و روشن سبب می شود که دعای فرد حاجی مستجاب باشد ، افزود : عزیزان در این سفر معنوی و روحانی برای رفع مشکلات جامعه اسلامی و بویژه جامعه شیعه که این روزها مظلوم واقع شده و هم نوک پیکان دشمنان خارجی و هم نوک پیکان جریان هایی چون داعش و تکفیری ها در داخل به سمت آنان نشانه رفته و مورد هجمه قرار دارند.

 

سرابی با بیان اینکه این مورد هجمه قرار گرفتن از سوی دشمنان نشان از درستی مسیر و اهداف است ، افزود : کاروان قرآنی با یک ماموریت ارزشمند و پر برکت عازم سرزمین وحی می شود و می توان گفت پرثواب ترین اعمال آنها در این سفر انجام این ماموریت و وظیفه است ، بخصوص در این برهه زمانی ، حضور این کاروان نشان و تبلور ارادت ایرانیان به قرآن در جمع میلیونی مسلمانان جهان است.

 

قائم مقام شواری عالی قرآن و دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم اضافه کرد : فعالیت های این کاروان قرآنی در ایام حج می تواند با اثرگذاری هایش راه بازگشت مسلمانان را به قرآن فراهم کند زیرا امروز مشکل اصلی جامعه اسلامی دوری از قرآن است.

 

وی با بیان اینکه رعیات شئونات و آداب قرآنی از سوی اعضای این کاروان در ایام حج ضروری و مهم است ، گفت : رفتار اعضای این کاروان در میان جامعه اسلامی و هم در میان اعضای کاروان بعثه بسیار مهم است و در صورت بروز مشکل ، کارآمدی این مجموعه تحت الشعاع قرار می گیرد ، البته کاهش تعداد اعضای این کاروان از 100 نفر سالهای نخست به 20 نفر کنونی به دلیل محدودیت های سازمان حج است.

 

سرابی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی یک جامعه شاخص و ممتاز در کشور است ، تصریح کرد : این جامعه برای جوانان و اقشار مختلف کشور که در عرصه فرهنگ و نشر ارزش های اسلامی تلاش می کنند به دو دلیل شامل انتساب به قرآن کریم و انتساب به مقام معظم رهبری به دلیل ارتباط و ارادت دو سویه این جامعه و معظم له به یکدیگر الگو و ممتاز هستند.

 

وی افزود: رعایت ظواهر اسلامی برای قاریان الزامی است زیرا یک قاری از جهات مختلف برای مردم کشور الگو است و ظاهر فرد در گام اول در دید و منظر جامعه قرار دارد./1325/د102/ح

ارسال نظرات