۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۴۱۶
دبیر کل جامعه فاطمیون:

حضور زنان صاحب فکر و اندیشه در مجلس شورای اسلامی لازم است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جامعه فاطمیون گفت: زمانی که جامعه انقلابی است حضور زنان لازم است، حضور زنان متعهد، پاک، انقلابی، توانمند و صاحب فکر و اندیشه در مجلس شورای اسلامی لازم است.
رحيمي

طاهره رحیمی دبیر کل جامعه فاطمیون و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی آینده گفت: امام راحل فرمودند: زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند این جزء تکالیف آنها است، مقام معظم رهبری فرمودند: زمانی که جامعه انقلابی است حضور زنان لازم است.

 

وی افزود: بر اساس فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری همانطور که برای پیروزی و حفظ نظام از وجود زنان استفاده کردیم برای بقا و ادامه انقلاب نیز نیازمند حضور موثر زنان هستیم.

 

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان کرد: یکی از عرصه‌هایی که زنان می‌توانند بسیار موثر باشند حضور آنها در مجلس است اگر بخواهیم جامعه زنان را بهتر مدیریت کنیم باید فرصت بیشتری برای حضور زنان پاک، انقلابی، متعهد و توانمند در مجلس فراهم کنیم.

 

رحیمی اظهار داشت: در مقایسه با آقایان، خانم‌ها نسبت به امور و مشکلات همنوع خود بیشتر آگاهی دارند و در این مسیر می‌توانند بهتر از آقایان کار و فعالیت داشته باشند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مسائل زنان از مسائل مهم و دست اول کشور است که به اندازه تروریسم و مسئله هسته‌ای می‌تواند نظام را در مظان اتهام قرار دهد و در جای دیگر فرمودند: تلاش کنید زنان صاحب فکر و اندیشه وارد مجلس شوند.

 

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: متاسفانه از اول انقلاب تا امروز شاهد ورود برخی خانم‌ها به مجلس بودیم که توانمندی لازم را نداشته و صرفا با پشتیبانی برخی آقایان وارد مجلس شدند زمانی‌که چنین افرادی وارد مجلس می‌شوند به نوعی منجر به تبلیغ منفی علیه زنان شده و الگوهای جامعه را تغییر می‌دهد.

 

رحیمی گفت: ما نیازمند حضور زنان توانمند با علم و آگاهی بالا در مجلس هستیم زیرا حضور چنین زنانی در مجلس حضور عاطفه و لطافت در قانون است، اما باید مراقب بود که از زنان صرفا به عنوان پیاده نظام استفاده نشود و آنها نیز در مجلس سهمی شبیه آقایان داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور زنان در فعالیت‌های سیاسی مانند مجلس لازم است بنابراین برخی تلاش نکنند تا این انگیزه را از زنان بگیرند، آنچه سبب ماندگاری واقعه عاشورا شد حضور حضرت زینب(س) و سایر بانوان در صحنه کربلا بود./807/ت302/ج

 

ارسال نظرات