۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۸۰۴۴۷
امام جمعه شهرری:

آمریکا درصدد نابودی فرهنگ انقلابی و ارزش‌های ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: اوباما گفته است، ما باید در ایران یک حرکتی انجام دهیم تا فرهنگ انقلابی نابود و ارزش ها از مردم گرفته و این کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسد، آمریکا بداند که این حسرت را به گور خواهد برد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امیرمؤمنان علی(ع) در باب تقوا فرمودند: تقوا نهایت هر عمل و کاری است کسی که لباس تقوا به تن کرد هلاک و پشیمان نمی‌شود.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) فرمودند: هر کسی به پیروزی رسید سبب آن تقوی و هر کس دچار زیان و خسارت شد از بی تقوایی است و این خسارت یا پیروزی در قیامت نمود پیدا می‌کند.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: امام سجاد(ع) در دعای مکارم اخلاق از خدا درخواست بندگی کرده تا دچار آفت و عجب نشود زیرا عجب و خودپسندی عبادت را ضایع می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: ریا و عجب دو آفت عبادت است زیرا سبب رضایت نفس و نارضایتی خداوند می‌شود، از نشانه‌های عجب بزرگ شمردن عمل است یعنی شخص عمل کوچک خود را بزرگ و همان را در دیگران کوچک می‌شمارد، عجب راه توبه را بر انسان می‌بندد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اول ماه ذی‌القعده سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(ع) بیان داشت: سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) روز دختر نامیده شده است وظیفه ما تجلیل از مقام شامخ حضرت معصومه است، ایشان برای تجدید بیعت با امام رضا(ع) راهی ایران شدند که در بین راه به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: از جمله کمالات حضرت معصومه عالمه، محدثه، عابده، کریمه، شفیعه و عفاف و حجاب این بانوی بزرگوار است که نمونه الگوی بسیار خوبی برای دختران و زنان است، دیروز در عصر جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند اما امروز با رواج فرهنگ برهنگی شخصیت زنان را مورد هدف قرار دادند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به انفجار دیروز شهرک صدر عراق ابراز کرد: در این انفجار 300 نفر از شیعیان عراق شهید  و زخمی شدند مثلث شوم اسرائیل داعش و آمریکا تنها مسلمانان را نشانه نگرفته، بلکه یهودی و مسیحی را نیز از بین می‌برد هدف آنها نسل‌کشی است.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: دشمنان باید بدانند که تجزیه عراق نشدنی است، زیرا این کشور مرکز تشیع و حکومت آن شیعی است اگر این کار انجام شود از همه نقاط اسلام به آنجا رفته و دشمنان را نابود خواهند کرد.

 

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان گفت: امام راحل فرموند: اگر خمینی در حصر زندان شما دشمنان نیز باشد عظمت اسلام را حفظ خواهد، این تعبیر برای آزادگان نیز است که در زمان اسارت مجد و عزت اسلام را حفظ کرده و تسلیم دشمنان اسلام نشدند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز 28 مرداد و کودتای ننگین آمریکا در ایران اظهار داشت: بعد از این کودتا آمریکایی‌ها انگلیسی‌ها را کنار زده و خود در رأس کار قرار گرفتند، آنها هر جنایتی را در کشور ما انجام دادند بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز نیز دست از خباثت و دشمنی خود برنداشته است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به صحبت اخیر اوباما گفت: اوباما گفته ما باید در ایران یک حرکتی انجام دهیم تا فرهنگ انقلابی نابود و ارزش ها از مردم گرفته و این کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسد آمریکا بداند که این حسرت را به گور خواهد برد./807/پ201/ح

ارسال نظرات