۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۷۹۹
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

خدمت به مردم از ویژگی های کریمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: یکی از ویژگی های انسان کریم شکرگزاری خداوند متعال است و حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرمایند من در همه حال خداوند را شکر می کنم.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، شنبه شب در مراسم میلاد حضرت معصومه(س) و جشن روز دختر در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک میلاد حضرت معصومه(س)، گفت: صدقه دادن، قرائت دعای عالیه المضامین و خواندن نماز اول ماه از اعمال روز اول ماه قمری است.

 

وی افزود: حضرت معصومه(س) شخصیتی است که علما و بزرگان از محدثه بودن آن بزرگوار یاد کرده اند و در بین معصومان حضرت فاطمه(س) به عنوان پاره تن و در بین غیر معصومان نیز حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان پاره تن نام برده شده است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید حضرت فاطمه(س) پاره تن من است، هر کس او را اذیت کند، مرا اذیت کرده است و از طرفی امام صادق(ع) می فرماید به زودی پاره تن ما اهل بیت(ع) در قم دفن خواهد شد.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با اشاره به این که از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولات برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) را دهه کرامت نامیده اند، گفت: انسان کریم دارای ویژگی هایی مانند خدمت رسانی به مردم است.

 

وی با تأکید بر این که انسان کریم در مقابل انسان لعین و پست قرار می گیرد، گفت: انسان لعین نه به دیگران کمک می کند و نه از کمک دیگران به نیازمندان خوشحال می شود.

 

به گفته وی، انسان کریم خدمتگزار جامعه است و به مسجد، زیارتگاه و حسینه کمک می کند، از این رو انسان باید فرصت یاب و نه فرصت طلب باشد، چرا که انسان فرصت طلب پیرو شیطان است.

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه با تأکید به صرفه جویی در مصرف آب، گفت: اسراف و تبذیر از اعمال شیطانی است که موجب هدر رفت منابع می شود.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال گفت: دومین ویژگی انسان کریم شکرگزاری خداوند متعال است که حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید من در همه حال خداوند را شکر می کنم.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که آیت الله مرعشی نجفی در طول 69 سال از عمر خود نخستین زائر حرم حضرت معصومه(س) در قم بود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) می فرماید اگر می خواهید به زیارت من بیاید به زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه(س) بروید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات