۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۸۱۳۱۱
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

پیروی مطلق از ولایت فقیه، وظیفه شیعه است/ لزوم شناخت فرق منحرف در زمان غیبت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم حوزوی با اشاره به لزوم پیروی مطلق از ولایت فقیه در عصر غیبت، گفت: باید در همه امور از ولی فقیه اطلاعت کنیم، زیرا ولایت فقیه، قطعا زیر نظر مستقیم امام عصر(عج) است.
حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمي، کارشناس مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی، پژوهشگر علوم دینی، شامگاه دوشنبه 26 مرداد در نخستین برنامه از سلسله نشست‌های مهدویت که در مسجد صاحب الزمان محله امامزاده عبدالله منطقه 9 تهران برگزار می‌شد، گفت: باید بدانیم که امام زمان(عج) نیز مانند سایر امامان شیعه دشمن دارند، دشمنانی که در زمان ظهور آن حضرت قطعا در مقابل ایشان خواهند ایستاد.


وی با اشاره به دشمنی‌های آل سعود و گروه‌های صهیونیستی با تفکر مهدویت، افزود: حضرت حجت(عج) هم اکنون نیز معارض دارد، باید ما آگاه باشیم که دشمن امام عصر(عج) امروز وجود دارد و جامعه علوی ما لازم است که این دشمن را بشناسد و با آن مبارزه کند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با انتقاد شدید از تفکر سکولاری درباره مهدویت، تصریح کرد: متأسفانه تفکری در بخشی از جامعه حاکم شده که به‌کل خود را از مسایل بنیادین دینی و اعتقادی دور می‌داند و حتی درباره مبانی اصلی سیاسی که رابطه مستقیم با اعتقادات مذهبی ما دارد، جبهه گیری نیز می‌کند.

پژوهشگر علوم دینی در ادامه با روشنگری درباره تحرکات فرق نوظهور منحرف، تأکید کرد: باید بسیار هوشیار باشیم و خط فکری و جریان تغذیه کننده فرقی مانند شیرازی‌ها را کاملا شناسایی کنیم، زیرا این فرقه‌ها که در ذات خود ترویج خشونت می‌کنند و تنها نام اسلام را یدک می‌کشند از سوی ماهواره‌ها و شبکه‌های امپریالیستی به‌طور کامل حمایت می‌شوند، اما از سوی دیگر شبکه‌های روشنگری همچون پرس تی وی به‌راحتی مورد حمله سینگالی قرار می‌گیرند و از ماهواره‌های بین المللی حذف می‌شوند.

کارشناس علوم حوزوی با اشاره به احساس ترس جهان غرب از تشیع و تفکر مهدویت، اظهار داشت: تفکری که جهان غرب و در رأس آن آمریکا را می‌گرداند، به‌طور واضح تفکر شیعی، جهادی و امام زمانی را دشمن اصلی خود می‌داند، پس باید آگاه باشیم و دشمن‌شناسی کنیم، نه این‌که با ایجاد تفکرات خشن مذهبی و عمدتا جاهلانه، به این دشمنی دامن بزنیم و از دشمن حمایت کنیم.

وی با اشاره به آیه 60 سوره نسا، گفت: عده‌ای نه تنها به دشمن بدبین نیستند، بلکه به آن اعتماد نیز می‌کنند، در حالی‌که خداوند تأکید کرده است که مؤمن باید تنها به خدا اعتماد کند و به کافر دل نبندد، این‌گونه افراد تمام وجودشان در اختیار شیطان قرار گرفته است و از خدا غافل شده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در بخش دیگری از این جلسه با بیان جنبه‌های کمتر دیده شده در موضوع توافق هسته‌ای، تصریح کرد: متاسفانه دولت‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند، امروز نیز دولت با ایجاد فضای روانی در خصوص توافق هسته‌ای طوری عمل کرده است که اگر حتی رهبر معظم انقلاب در مواردی که امنیت ملی ما در توافق دیده نشده است اعلام موضع مخالفت کنند، عده‌ای به‌سرعت این اقدام را در جهت به خطر انداختن وضعیت رو به سامان جامعه تلقی کنند.

کارشناس علوم حوزوی ادامه داد: متأسفانه روند مذاکرات نیز در داخل کشور با فضایی گره خورده است که تمام مسایل زیر بنایی و اصلی نظام منوط به توافق و عدم توافق دیده می‌شود، هرچند که ما شاهد هستیم بعد از همین توافق ابتدایی نیز نه تنها وضعیت بهتر نشده، بلکه در برخی از موارد نیز گرانی‌های مختلفی نیز به‌وجود آمده است.

پژوهشگر علوم دینی در تشریح جایگاه ولی فقیه در زمان غیبت، گفت: ولایت فقیه به‌صورت خودکامه و لحظه‌ای به‌وجود نیامده است، بلکه با رای تعداد زیادی فقیه عادل و جامع الشرایط انتخاب شده است، اما عده‌ای باز در نقطه مقابل همین ولی فقیه می‌ایستند و آن‌ را انکار می‌کنند، در ‌حالی‌ که اگر با نگاه منصفانه به طول مدت رهبری ولی فقیه در جامعه نگاه کنیم، خواهیم فهمید که دست امام زمان(عج) همواره پشتیبان ولی فقیه بوده در همه حال به کار و عمل ایشان نظارت داشته است.

وی افزود: جایگاه و شأن ولایت فقیه در زمان غیبت بسیار مهم است، قطعا کسی که در زمان غیبت ولایت فقیه را انکار می‌کند، در زمان ظهور نیز خود حضرت را به‌طور کل رد می‌کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، کارشناس علوم حوزوی در پاسخ به سؤال یکی از روحانیان برجسته غرب تهران درباره ایجاد شبهه مسیحیان درباره امام زمان(عج) و موضوع مرگ آن حضرت، گفت: این‌که می‌گویند در برخی از روایت آمده است که امام زمان از ترس کشته شدن ظهور نمی‌کند، پایه روایی ندارد، زیرا وی اگر بخواهد می‌تواند تمام دشمنان خود را از بین ببرد، اما به اذن خداوند ایشان در غیبت به ‌سر می‌برند و در موعد مقرر قطعا برای ایجاد عدل ابدی، ظهور خواهند کرد.

شایان ذکر است، این مراسم به همت گروه فرهنگی پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان محله امامزاده عبدالله منطقه 9 تهران برگزار شده بود./856/پ202/ح

ارسال نظرات