۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۸۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

مهم‌ترین هدف ازدواج دستیابی زن و مرد به آرامش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تشریح اهداف ازدواج از نگاه قرآن، گفت: بر اساس آیه بیست و یکم سوره روم، خداوند دستیابی به آرامش را از طریق مودت و رحمت بین زن و مرد، مهم‌ترین هدف ازدواج برشمرده است.
محمد پور رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل شامگاه امروز در سلسله مباحث هفتگی سبک زندگی دینی در مقبره پاشاامیر با اشاره به دیدگاه اسلام درباره ازدواج و اهداف آن گفت: تعیین اهداف ازدواج موجب می‌شود تا مبنای صحیحی برای این سنت الهی در نظر گرفته شود و بدون پشتوانه فکری به آن مبادرت نگردد.
 
وی یکی از اهداف ازدواج بدون پشتوانه فکری را مورد توجه قرار داد و افزود: عدم بهره گیری از پشتوانه فکری برای ازدواج سست شدن پیوند و بی رمق شدن زندگی مشترک پس از مدت کوتاه است.
 
استاد اخلاق مدرسه شهید امیری ازدواج را موهبت الهی برای آرامش بشریت عنوان و خاطرنشان کرد: ازدواج برنامه متعالی از سوی خداوند برای برطرف شدن نیاز مشترک نسل بشر است و از این رو خداوند اهداف یکسانی را برای ازدواج انسان تعیین کرد.
 
وی به تشریح اهداف ازدواج از نگاه قرآن پرداخت و اذعان کرد: بر اساس آیه بیست و یکم سوره روم، خداوند دستیابی به آرامش را از طریق مودت و رحمت بین زن و مرد، مهم‌ترین هدف ازدواج برشمرده است.
 
حجت الاسلام پوررمضان عوامل رسیدن به آرامش را میان زن و مرد مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین عامل رسیدن به آرامش در زندگی زناشویی، تکامل ناشی از رفع نقص است، زیرا هر یک از زن و مرد به دستگاه خاصی در جهت تولید نسل مجهز شدند که تولید نسل فرآیندی از مجموع آن دو است.
 
وی ادامه داد: هر یک از زن و مرد نیازمند دیگری است و از مجموع آن دو یک واحد بوجود می‌آید.
 
استاد حوزه علمیه بابل تنظیم رفتار جنسی را از دستاوردهای دیگر ازدواج برشمرد و اظهار داشت: غریزه جنسی نخستین عامل برای نزدیکی زن و مرد است و برخلاف برخی از ادیان و فرقه ها، اسلام با نگاه هدایتگرانه به غریزه جنسی می‌نگرد.
 
وی افزود: بر اساس روایات و نگاه بلند اسلام، لذت جنسی حلال مورد تشویق قرار گرفته و برپاداش معنوی آن تأکید شده است.
 
حجت الاسلام پوررمضان با انتقاد از عدم ازدواج روحانیت در مسیحیت، اظهار داشت: عدم ازدواج حضرت مسیح(ع)، بخاطر مخالفت او با این امر فطری نبود، بلکه  اشتغال مداوم به سفرهای تبلیغی به نقاط مختلف جهان فرصت انجام این امر مقدس را نداد.
 
وی دیگر اهداف ازدواج را از نگاه اسلام بقای نسل بشر با پرورش فرزندان صالح برشمرد و گفت: قرآن کریم زناشویی و همسرگزینی را تنها وسیله برای بقای انسان و داشتن فرزندان صالح معرفی کرده است./1313/پ202/ح
ارسال نظرات