۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۸۰۸
معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه خبر داد؛

تحصیل 1600 طلبه از 47 ملیت در مجتمع آموزش عالی فقه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به تعداد طلاب و فارغ التحصیلان این مجتمع گفت: در حال حاضر 1600 طلبه از 47 ملیت در حال تحصیل می باشند و همچنین این مجتمع بالغ بر 4000 فارغ‌التحصیل دارد.
مهدي زاده مجتمع آموزش عالي فقه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی زاده با اشاره به اینکه این مجتمع از سال 87 و بعد از تلفیق سازمان مرکزی شروع به فعالیت در رشته های فقهی و اصولی کرده است، اظهار داشت: مدرسه عالی فقه در سال 80 شروع به فعالیت کرده اما مجتمع آموزش عالی فقه با ترکیب چهار مدرسه در سال 87 فعالیت خود را تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین محامی آغاز کرده است.

 

وی در ادامه افزود: طی سالهای اخیر مدرسه مومنیه نیز در مجتمع دایر گردید که این مدرسه به همراه مدرسه تخصصی فقه و معارف در سطح یک و دو (کاردانی و کارشناسی) و مدرسه عالی فقه و اصول، مدرسه عالی فقه و معارف و مدرسه عالی فقه تخصصی در سطح کارشناسی ارشد، دکتری،سطح چهار و پنج از زیر مجموعه‌های این مجتمع آموزشی می باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد طلاب و فارغ التحصیلان گفت: در حال حاضر 1600 طلبه از 47 ملیت در حال تحصیل می باشند و همچنین این مجتمع بالغ بر 4000 فارغ‌التحصیل دارد.

 

حجت الاسلام مهدی زاده درادامه با اشاره به اهداف مدرسه فقه و اصول اظهار داشت: رشته های فقهی و اصولی محض به این مدرسه اختصاص دارد و طلابی که علاقمند به تعلیم و فراگیری فقه و اصول محض هستند می ­توانند در این مدرسه تحصیل نمایند.

 

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه با اشاره به گرایش­ های رشته فقه و معارف در این مجتمع گفت: این گرایش ها عبارتند از کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، تاریخ اسلام، تفسیر علوم قرآن و تبلیغ که اخیراً به این گرایش ها افزوده شده است و مدرسه عالی فقه و معارف متکفل اجرای رشته ها و گرایش های مذکور می باشد.

 

وی درادامه به تشریح رشته های مدرسه عالی فقه تخصصی پرداخت و خاطر نشان ساخت: فقه تربیتی، فقه اقتصادی، فقه سیاسی، فقه و حقوق قضایی، فقه عبادی، فقه مقارن ، فقه خانواده و فقه پزشکی از رشته های مصوب و در حال اجرای این مدرسه به شمار می ‌رود و همچنین رشته ‌های فقه محیط زیست، فقه هنر، فقه ورزش و فقه  الاخلاق نیز در حال طراحی است.

 

حجت  ­الاسلام مهدی زاده با اشاره به تنوع رشته­ای موجود در این مجتمع گفت:این مجتمع با بیش از 40 رشته گرایش پذیرای سربازان امام زمان (عج)از اقصی نقاط جهان می باشد که در سال جدید رشته فقه پزشکی نیز اضافه شده است.

 

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه با اشاره به سیستم آموزشی این مجتمع اظهار داشت: در این مجتمع،سبقه حوزوی در دروس و برنامه درسی، با وجود مجهز بودن به جدیدترین روش های تدریس، حفظ شده است و کتب اصلی حوزه تقریباً به صورت کامل تدریس و ارائه می شود.

 

وی در ادامه سخنانش به تشریح روند پذیرش استادان پرداخت و خاطرنشان ساخت: در انتخاب و گزینش استادان دقت می شود تا اساتید زبده و متخلّق جذب گردند و استادان توسط کمیته اساتید که زیر نظر مدیریت مجتمع است، مورد بررسی و ارزیابی قرار می­گیرند و همچنین کمیته مزبور در طول سال فعال بوده و استادان را مورد بررسی قرار می د­هد.

 

حجت  الاسلام مهدی زاده در ادامه با تأکید بر اهمیت برنامه های پژوهشی،تربیتی و فرهنگی گفت: برنامه های پژوهشی، تربیتی و فرهنگی متنوعی برای طلاب اجرا می­شود که در بخش پژوهش به راه اندازی انجمن های مختلف پژوهشی، برگزاری همایش های ملی و بین المللی و نشست های علمی تخصصی و تدوین فصلنامه های علمی پژوهشی و علمی ترویجی می توان اشاره نمود.

 

معاون آموزش مجتمع آموزش  عالی فقه در ادامه افزود: دروس اخلاق و دوره های متنوع آموزشی و کاربردی و همچنین اردوهای چند روزه و یک روزه که  در طول سال برای طلاب تدارک دیده شده است از فعالیت های بخش فرهنگی و تربیتی این مجتمع می­ باشد.

 

وی در ادامه گفت: اردوها و کارگاه­های آموزشی عموماً توسط معاونت فرهنگی- تربیتی و اداره روابط بین­الملل اجرا می ­شود.

 

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه با تأکید بر اهمیت برنامه های تبلیغی طلاب اظهار داشت: برنامه تبلیغی طلاب اهمیت ویژه ­ای دارد و ما سعی می­کنیم که طلاب هرساله برنامه های تبلیغی داشته باشند لذا وب ‌سایت تبلیغ ناب، و چند وب سایت دیگر توسط اداره روابط بین­ الملل مجتمع طراحی و پشتیانی می­شود که محتوای تبلیغی قابل توجهی را در اختیار طلاب قرار می­ دهد.

 

وی در ادامه گفت:برنامه های کاربردی سخنوری و تبلیغی زیادی مانند کلاس های فن خطابه و آموزش ­های سخنوری در سال برگزار می شود و همچنین لوح های فشرده و نرم ­افزار های کمکی نیز به طلاب ارائه می ‌شود.

 

حجت الاسلام مهدی زاده در ادامه با لزوم توجه به طلاب گفت: مشاوران هر روزه در مدرسه حضور دارند تا صحبت ها و مشکلات طلاب را بررسی و آنان را راهنمایی نمایند و همچنین طلاب می ­توانند مشکلات خود را با ریاست مجتمع و یا معاونت آموزش مکاتبه نمایند.

 

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی فقه در پایان به تشریح ویژگی های مهم این مجتمع پرداخت و اظهار داشت: در این مجتمع بیش از دوهزار پایان نامه دفاع شده در موضوعات اسلامی وجود دارد که وجود پایان نامه­های متنوع از ویژگی های بارز این مجتمع است. همچنین وجود طرح­ هایی مانند تکریم طلاب و مبلغان(بازدید کارگزارن مجتمع از منازل طلاب و اطلاع از وضعیت معشیت آنان و استماع صحبتهای آنها) و طرح مربیان اخلاق از ویژگی های این مجتمع می باشد./1325/د101/ف

 

منبع: به نقل از پایگاه خبری جامعه المصطفی

ارسال نظرات