۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۲۹۸
رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

رسالت اصحاب رسانه نشر فرهنگ و اخلاق رضوی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: خبرنگاران می‌توانند تا با هنر، قلم و اطلاع رسانی خود در راستای سیره اهل بیت(ع) گام بردارند و فرهنگ و اخلاق رضوی را در جامعه ترویج دهند، ما نیز همانند امامان باید از کانال کرامت الهی حرکت کنیم و از این مسیر منحرف نشویم.
حجت الاسلام شريعتي تبار

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: اگر تقوای الهی  را معیار کرامت در نظر بگیریم، امام رضا(ع) در اوج کرامت قرار دارند و اگر ملاک ما علم باشد، این بزرگوار از هر جهتی عالم هستند؛ در حقیقت همه اهل بیت خزانه الهی هستند و بهره گیری از علم و دانش آن ها نوعی ضرورت است.


رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر مجاهدتی مطرح می شود، امام رضا(ع) در رأس آن قرار دارند و ما نیز همانند امامان خودمان باید از کانال کرامت الهی حرکت کنیم و در این مسیر منحرف نشویم، همچنین در آیات الهی مطرح شده است، آن کس که در این مسیر قدم بردارد، روز قیامت با امامان معصوم مشهور می شود.


وی با اشاره به حدیثی از ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند که رحمت خداوند متعال بر انسان هایی قرار می‌گیرد که امر ما را احیا می‌کنند، امر الهی در صورتی احیا می شود که فرهنگ ائمه اطهار(ع) را بشناسیم و در جامعه آن را نشر و ترویج دهیم.


حجت الاسلام شریعتی تبار در ادامه یادآور شد: ایشان در حدیثی دیگر دارند که اگر همه مردم، نه تنها شیعیان بلکه همه انسان ها و بشریت بر اساس عقل و دانش با زیبایی های فرهنگ آشنا شوند، حتما از ما تبعیت خواهند کرد، همچنین مقام معظم رهبری سال گذشته در نامه ای به جوانان آمریکای شمالی و اروپا آنان را به اسلام اصیل و دین الهی دعوت کردند و این ضرورت را به اطلاع همه جهانیان رساندند.

 

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران می توانند تا با هنر و قلم و اطلاع رسانی خود در این زمینه گام بردارند و فرهنگ و اخلاق رضوی را در جامعه ترویج دهند تا پیروی از سیره اهل بیت فراموش نشود./864/ت302/ح

ارسال نظرات