۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۸۱۰
کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد؛

غنی سازی بزرگ ترین دستاورد دیپلماسی ایران

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین الملل در نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» گفت: غنی سازی بزرگ ترین دستاورد دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای بود.
ايران هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم افتخاری کارشناس مسائل بین الملل در نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» که پیش از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در پذیرش این توافق نامه دوحالت وجود دارد، اینکه هر دو کشور این توافق را می پذیرند و یا این توافق نامه را قبول نمی کنند و این یک جریان همسو است.

 

وی با اشاره به جریان غیر همسو گفت: در جریان غیر همسو یکی از طرفین مذاکرات یعنی ایران یا آمریکا توافق را قبول و دیگری توافق را قبول نمی کند.

 

کارشناس مسائل بین الملل با پیشنهاد اینکه ایران باید این توافق نامه را قبول کند، ابراز کرد: در صوتی که آمریکا این توافقنامه را قبول نکند پیروز میدان ایران خواهد بود و بزرگ ترین دستاورد آن این است که ایران اعتماد مردم جهان را به دست خواهد آورد.

 

افتخاری در رابطه با اهداف طرف های مذاکرت، گفت: آمریکا قصد دارد تا برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران داشته باشد.

 

وی در رابطه با اهداف ایران در مذاکرات گفت: ایران هم به دنبال غنی سازی اورانیوم است و دومین خواسته ایران رفع تحریم ها است.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران قصد دارد تا دارایی های بلوکه شده را با برداشتن تحریم پس گیرد، اما غنی سازی بزرگ ترین دستاورد دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای بود.

 

افتخاری با اشاره به فرمانی از امیرمومنان حضرت علی (ع) به پسر مالک گفت: ایشان می فرمایند که با دانشمندان فراوان گفتگو و با حکیمان فراوان بحث کنید.

 

محمد کاظم سجاد چی رییس انجمن علوم سیاسی در پایان این نشست گفت: چندین نگاه به مسأله هسته ای وجود دارد و یک نگاه کلان و فرامتنی است اینکه از کجا و در چه مسیری بودیم و به کجا رسیدیم.

 

وی گفت: ما در حوزه روابط بین الملل، اندیشه سیاسی و حقوق بین الملل هر مطلبی را که بیان می کنیم، برای سرنوشت کشور است و انجمن علوم سیاسی امیدوار است گامی موثر در این زمینه بردارد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات