۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۳۱۳۳
رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین:

دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عملکرد ضعیفی داشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین گفت: با توجه به این که در بحث تکیه بر ظرفیت های درونی کار مثبتی انجام نشده و رهبر معظم انقلاب هم به تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ارزش های درونی تاکید دارند، با این حال دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف عمل کرده است.
حجت الاسلام علي قابل

حجت الاسلام علی قابل، رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد 2 ساله دولت نهم گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال همدلی و همزبانی ملت  و دولت نامگذاری کردند و دولتمردان باید این رابطه را بین خود و مردم ایجاد کنند.

 

وی در ادامه افزود: نقد ما از دولت باید جنبه برادرانه و دلسوزانه داشته باشد، چون دولت تدبیر و امید در شرایطی که زمینه مناسب نبود حکومت را در دست گرفتند و شرایط نامناسب تحریمات پیش روی دولتمردان بود.

 

نقد از دولت باید برادرانه و دلسوزانه باشد

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دولت یازدهم نقاط ضعفی هم داشته‌اند، ابراز کرد: دولت هیچ قدمی در زمینه اقتصادی، اشتغال وازدواج جوانان کار مثبتی انجام نداده است و در ایجاد کارخانه ها هم کار خاصی انجام نداده‌اند.

 

حجت الاسلام قابل در ادامه ابراز کرد: نقاط قوت دولت یازدهم به نتیجه رسیدن توافقات هسته ای، کم کردن تورم در جامعه و رسیدگی به وضعیت بهداشت بود.

 

وی در ادامه افزود: واردات در کشور بیش از حد انتظار بوده است و این سبب رنجش تولیدکنندگان، تجار و مردم شده است، درست است که مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما می‌شود کارها را اهم و مهم کرد و ملاحظه قشر ضعیف را هم کرد.

 

این کارشناس دینی اظهار کرد: نقاط ضعف دولت اشتغال و عدم رسیدگی به قشر محروم است چون باید عزت نفس قشر محروم حفظ شود، دادن سبد کالا از اشتباهاتی بود که دشمن از آن سو استفاده کرد.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: دولت باید تمام اقشار جامعه را در نظر بگیرد چون افرادی هستند که به خاطر شرایط زندگیشان نمی توانند به کمیته امداد و بهزیستی بروند.

 

ما اخبار مذاکرات را از غربی ها دریافت می‌کردیم

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: نقد به واردات بی رویه درست بود، نقدهایی که در بحث هسته ای از طرف منتقدان صورت گرفت صحیح بود، مذاکراتی که با دشمنان داشتیم دولتمردان اخبارش را در اختیار مردم و نمایندگان مردم قرار نمی دادند و ما اخبار مذاکرات را از رسانه ها و غربی ها آگاه می شدیم.

 

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها متن واقع را در اختیار اسراییلی ها قرار می دادند و آنها اخبار مذاکرات را در روزنامه ها و مجلات منتشر می کردند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان داشت: بهترین ابزار ریاست سعه صدر است و نقد منتقدان باید دلسوزانه باشد.

 

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان فرمودند دلواپسی جرم نیست،  اما به نگرانی ایشان توجهی نشد، ایشان به دولتمردان فرمودند شما به این‌که دولت‌های گذشته چه کار کرده‌اند توجه نکنید شما کار خود را انجام دهید دولتمردان از این نصیحت رهبری هم بی تفاوت عبور کردند.

 

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان  خاطر نشان کرد: دولت شهیدان رجایی و باهنر زمان زیادی برای حاکمیت نداشتند و عمر کوتاهی داشت مردم خاطره خوب و شیرینی از شهید رجایی در ذهنشان وجود دارد، چون آنها خالصانه برای ملت کار می کردند شهید رجایی تمام وقایع را با رهبری در میان می گذاشتند و تکیه بر ارزشها را وجه همت خود قرار می دادند کسانی که در دولت تدبیر و امید هستند کمتر در این زمینه فعالیت کرده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: دولت یازدهم حضور خانم ها در میادین ورزشی را دامن زدند، در دولت گذشته اعتراض مراجع به این بود که چرا زنها باید به میادین ورزشی بیایند و امروز هم مراجع می گویند، اما نماینده رییس جمهور در سخنرانی خود می گوید دغدغه ما عدم حضور زنان در میادین ورزشی است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: من از همه دولت‌ها حمایت کرده و تذکراتی به آنها می دهم اما دولتمردان یک بخش را می‌پذیرفتند و بخش دیگر را که مورد قبولشان نبود رد می کردند.

 

هفته دولت را نباید به افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها محدود کنیم

این کارشناس دینی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید بحث امربه معروف و نهی از منکر را که تبدیل به قانون شده است را اجرا نکردند، بحث ارزشها جز مسایل مهمی است که باید روی آن تکیه کرد.

 

وی در ادامه افزود: هفته دولت را نباید به افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها محدود کنیم باید به زندگی و آرمانهای شهیدان رجایی و باهنر توجه کنیم که چه چیزی برای آنها ارزش بود که دشمن تصمیم به ترور آنها گرفت.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آمریکایی ها می خواهند نفوذ کنند و ما باید جلوی نفوذ آنها را بگیریم،  دولتمردان باید مسایل معنوی و ارزشی را برجسته کنند.

 

حجت الاسلام قابل عنوان کرد: در بحث تکیه بر ظرفیت های درونی کار مثبتی انجام نشده، رهبری هم به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ارزش های درونی تاکید کرده‌اند البته ما محدودیتهای دولت را هم قبول داریم.

 

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان ابراز کرد: کنسرت های زیادی برگزار می‌شود  و هزینه های زیادی برای این مراسم داده می شود و این هزینه‌های موسیقی باید برای ازدواج جوانان و دادن وام برای زوجها در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان گفت: وارد کردن ماشین های میلیاردی سؤالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده که اگر ما بودجه نداریم با چه ارزی این واردات صورت می گیرد و تکیه بر توانمندی‌های داخلی صورت نگرفته است./838/ت301/ح

ارسال نظرات