۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۴۰۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

عملکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف بوده است/ دولتمردان انتقادپذیر باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که عدم تلاش و عزم جدی دولت در مباحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی از ضعف‌های دولت است، گفت: اقتصاد مقاومتی باید حرف اول را در جامعه ما بزند و ما حرکت جدی در این زمینه از دولت شاهد نیستیم.
حجت الاسلام رسول نوروزي

حجت الاسلام رسول نوروزی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: هفته دولت را به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم، نخستین نقطه قوت دولت یازدهم طرح نظام سلامت بوده که در زمینه بهداشت کارهای اساسی انجام داده‌اند.

 

وی دومین نقطه قوت دولت را کاهش تورم در جامعه دانست و افزود: تلاش در مذاکرات هسته ای یکی دیگر از کارهای مهم دولت تدبیر و امید بود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دولت تعامل خوبی با سایر قوا داشته است و به دنبال ایجاد تنش در جامعه نبوده است، عذرخواهی رییس جمهور به خاطر سبد کالا نقطه قوت دولت روحانی بوده است.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که نگرش غیر انقلابی از نقاط ضعف دولت یازدهم است، تصریح کرد: رویکردهای این دولت ارزشی و انقلابی نیست، در حالی که یکی از پایه های اساسی و بنیادی جامعه آرمان‌ها و ارزش های دینی و مسائل فرهنگی است و تغییر گسترده مدیران نیز از نقاط ضعف است.

 

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: انتقادناپذیری دولت از منتقدان از نقاط ضعف است، در روایت داریم که ابزار ریاست داشتن سعه صدر است، در شأن یک فردی که در مقام ریاست جمهوری است نیست که منتقدان را سرکوب کند.

 

دولت فرصت های دیپلماسی را از دست داده است

وی با بیان این‌که دولت مردم را تقسیم بندی کرده است، ابراز کرد: هدر دادن فرصتهای دیپلماسی، که در دولت قبل بسیار دیده شد و دولت گذشته تعاملات خوبی با کشورهای دیگر داشت و دولت یازدهم این سیاست را رها کرد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نگاه دولت تنها به چند کشور قدرتمند دنیا است و این از خطاهای دولت یازدهم است، در مسایل فرهنگی سرمایه گذاری نشده است در حالی که فرهنگ هر جامعه مهمترین اساس آن جامعه است.

 

دولت در مباحث اقتصادی ضعیف عمل کرده است

این کارشناس دینی تغییر گسترده مدیران را از نقاط ضعف دولت دانست و ابراز کرد: عدم تلاش دولت در مباحث اقتصادی یکی از نقاط ضعف است، دولت عزم جدی برای اقتصاد مقاومتی ندارد.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید حرف اول را در جامعه ما بزند و ما حرکت جدی از دولت شاهد نیستیم.

 

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: نقدپذیری یکی از ویژگی‌های یک مسؤول است و می‌تواند یکی از اهرم های موفقیت یک دولت باشد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: شهیدان باهنر و رجایی منحصر به فرد بودند و نمی توان آنها را با هیچ دولتی مقایسه کرد، منش شهیدان رجایی و باهنر در زمینه فرهنگی بسیار مقتدرانه بود اما در بعضی از مسایل نقاط مشترکی بین دولت شهید رجایی و دولت یازدهم وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: دولت نتوانسته به داخل متمرکز شود و ما کار جدی از دولت ندیده‌ایم و هشدارهای رهبر معظم انقلاب به خاطر خلأهایی بود که در بحث تولید در کشور احساس می‌شود./838/ت302/ح

ارسال نظرات