۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۵۸۵
کارشناس دینی:

شهدا رهروان واقعی امام رضا بودند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: شهدا رهروان واقعی امام رضا(ع) بودند و رهنمودهای ائمه(ع) را با گوش دل شنیدند و عمل کردند، از این رو باید به مقام آن بزرگواران غبطه خود.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی چهارشنبه شب در مراسم جشن شام میلاد امام رضا(ع) در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که امام رضا(ع) می فرماید عقل این است که انسان عبادت خداوند را بجا آورد، گفت: برخی در حرف، خود را دیندار نشان می دهند، اما انسان باید در عمل دینمداری خود را اثبات کند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) قبل از پیامبر بودن، عبد خدا بود که در اذان و نماز بر عبد و رسول بودن ایشان شهادت می دهیم.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که امام راحل مهم ترین شاخصه امیرمؤمنان(ع) را بنده خدا بودن عنوان می کرد، گفت: حضرت ابراهیم دارای اوصاف عجیبی بود که شکرگزار، صابر و حلیم بودن از آن اوصاف است.

این کارشناس دینی هدف از رسالت انبیا را بنده خوب شدن انسان ها یاد کرد و افزود: شهدا رهروان واقعی امام رضا(ع) بودن و رهنمودهای ائمه(ع) را با گوش دل شنیدند و عمل کردند، از این رو باید به مقام آن بزرگواران غبطه خود.

وی شهدا را دل بریده از دنیا دانست و گفت: ارزش انسان، بهشت است، بنابراین انسان نباید خود را به غیر از بهشت بفروشد و برای آبادی دنیای خود و دیگران عملکردی داشته باشد که موجب نارضایتی خداوند شود.

به گفته وی، ائمه اطهار(ع) دارای کرامات فراوانی هستند که اگر انسان با اخلاص به زیارت شان برود مورد لطف شان واقع می شود.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که بنده خوب خدا بودن نشان از عبد و بندگی است، گفت: عمل و کردار نیک موجب رضایت الهی و رسیدن به بهشت می شود.

این کارشناس دینی با تأکید بر پیروی از امامان معصوم(ع)، بیان کرد: ائمه دارای خصوصیت اخلاقی و سجایای رفتاری ارزشمندی هستند که باید با الگوگیری از آن بزرگواران، به عمل و کردار مطلوب نزدیک شد و رضایت الهی را کسب کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات