۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۳۷۹۴
وزیر امور خارجه:

انقلاب اسلامی حرف‌ها و نظریه‌های جدید دارد

خبرگزاری رسا ـ ظریف با اشاره به گسترش ارتباطات رسانه‌ای در جهان گفت: امروزه داشتن فناوری و توانمندی رسانه‌ای یکی از عناصر قدرت در معادلات جهانی است، با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی می‌توانیم حرف‌های خود و پیام نظام و انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم.
ظريف وزير خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدجواد ظریف صبح امروز در آیین افتتاح 515 پروژه مخابراتی استان اصفهان، با اشاره به رشد فعالیت‌های پایه در زمینه تکنولوژی‌های مخابراتی گفت: تغییر روابط سیاسی دنیا از انحصار در دو قطبی به سمت یک نظام سیاسی جدید در حقیقت یک انقلاب در روابط بین المللی است که آن را جهانی شدن می‌نامند.

وزیر امور خارجه پیشرفت‌های تکنولوژی‌های مخابراتی را موجب دگرگونی مبانی فکری و نگرشی در عرصه جهانی دانست و تصریح کرد: جهانی شدن ارتباطات یکی از مهمترین عناصر در زمینه جهانی شدن یک کشور و جامعه است، از طریق ارتباطات افراد می‌توانند به تولیدات و مضامین دیگران در سرتاسر دنیا دست پیدا کنند.

وی بهرمندی از فناوری‌های پیشرفته مخابراتی و ارتباطی را موجب پیشرفت کشورها ذکر کرد و افزود: تکنولوژی ارتباطی یکی از عوامل قدرت در معادلات جهانی است، امروز هرکسی در هرجایی صحبت کند ممکن است بدون این‌که انتخابی کرده باشد در جای دیگر دنیا مخاطب داشته باشد، در حقیقت هرکسی هرکجا که صحبت کند همزمان مخاطبانی در سرتاسر دنیا می‌تواند داشته باشد.

ظریف با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و بازتاب جهانی آن اظهار کرد: زمانی که صهیونیست‌ها با آتش زدن یک کودک او و پدرش را شهید می‌کنند اخبار و اطلاعات این ماجرا همراه با احساسات و واکنش‌های ناشی از آن در سرتاسر دنیا پخش می‌شود و انعکاس پیدا می‌کند و به همین دلیل دیگر کسی توانایی سرپوش گذاشتن بر این جنایت را ندارد.

وی با اشاره به جنگ‌های جریان مقاومت در فلسطین و لبنان با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: در کنار مقاومت و مبارزه مردم غزه و لبنان این احساسات و افکار عمومی بود که عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ کرد و مانع بی خبری مردم جهان شد و موجب شد تا سرنوشت جنگ بر خلاف انتظار صهیونیست‌ها رقم بخورد.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که دیگر رسانه‌ها و فضای رسانه‌ای جهان تنها در اختیار چند غول رسانه‌ای جهان نیست ابراز کرد: گاهی یک ویدیوی کوتاه را چند میلیون نفر در دنیا تماشا می‌کنند و این یک تحول عظیم است که حاصل پیشرفت‌های عصر ارتباطات است.

ظریف گسترش فضای رسانه و ارتباطات را فرصتی همراه با چالش خواند و تصریح کرد: اگر نشبت به چالش‌ها و مشکلات این مسأله هوشیار باشیم می‌توانیم از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم، یکی از نقاط قوت ما داشتن حرف‌های جدید و نو برای جهانیان است.

وی عدم پذیرش تک محوری بودن تفکر و نظریه پردازی را از دیگر نقاط قوت نظام اسلامی برشمرد و افزود: خودباوری از آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی است که امام خمینی به ما یاد دادند، ما مدعی هستیم که برای گفتن حرفی داریم و نپذیرفته‌ایم که فقط دیگران باید تئوری و نظریه داشته باشند و ما از آن تبعیت کنیم.

وزیر امور خارجه برخورداری از فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی را فرصتی مهم برای ارائه پیام‌ها و حرف‌های جدید دانست و تصریح کرد: سخن مقاومت و عزتمندی، ابتکار، هنر، صلح و زندگی مسالمت آمیز با همه اقوام و گروه‌ها از مهمترین پیام‌های است که مردم ایران به جهانیان مخابره کرده‌اند، امروزه علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد ایران هراسی ما می‌توانیم پیام واقعی نشام و انقلاب اسلامی را به دنیا مخابره کنیم. /1304/پ202/ج

ارسال نظرات