۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۳۸۹۴
نماینده مردم تهران در مجلس:

انگیزه جدی برای راهبرد اساسی نگاه به داخل در مسؤولان دیده نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دولت انگیزه جدی برای راهبرد اساسی نگاه به داخل دیده نمی‌شود در این زمان دولت بیشتر دنبال این است که از طریق مذاکرات و سرمایه‌گذاری خارجی به نتیجه برسد.
حسين نجابت نماينده اصولگراي مجلس

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان دولتی در خصوص تکیه بر توانمندی‌های داخلی گفت: اصل دشمنی قدرت‌های سلطه طلب و زورگو با نظام اسلامی یک اصل انکار ناپذیر است، دشمنان انقلاب اسلامی از هر قدرت و امکاناتی که در اختیار دارند برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: قدرت‌های زورگو و مستبد کاری با این دولت و آن دولت ندارند آنها با اصل انقلاب مشکل دارند بنابراین ما باید در انتخاب راهبرد خوش‌بینانه عمل نکنیم، خوش‌بینانه عمل کردن ساده‌انگاری است، به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا شاخص‌های امنیتی برای کم کردن ضربه‌پذیری انقلاب تعریف کرده است.

 

نجابت با اشاره به شاخص‌های امنیتی نظام اسلامی ایران بیان داشت: یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها خودکفایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی است، شاخصه دیگر نظام جمهوری اسلامی تکیه بر نیروهای معتقد به جمهوری اسلامی و تفکر دینی در سطح منطقه و جهان است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت‌ها افزود: تکیه بر ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی یک اصل راهبردی است، دولت‌های مختلف به تناسب اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند اما هیچ کدام به حد مطلوب نرسیدند، همه دولت‌ها در عرصه تئوری اصل راهبردی تکیه بر داخل را قبول دارند اما در وادی عمل نمی‌توانند بر مشکلات غلبه کنند.

 

وی اظهار داشت: ارتباط داشتن با کشورهای پیشرفته امر مطلوبی است به شرطی که ما صرفا دریافت کننده نباشیم، این که کشورهای دیگر فن‌آوری و دستاوردهای خود را به کشور ما بیاورند و در این کشور سرمایه‌گذاری کنند در حالی که ما هیچ مشارکت جدی نداشته باشیم و تنها نقش بازار مصرف آنها را بازی کنیم این ارتباط نفعی برای ما ندارد.

 

نجابت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع عملیاتی کردن راهبرد نگاه به داخل و تکیه نکردن به بیگانگان است؛ اینکه جهان دهکده‌ای است که همه باید در آن تحت سلطه یک قدرت مستبد باشند قابل قبول نیست.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم حیطه عملکرد دشمنان را محدود کنیم آنها نیز همین تلاش را می‌کنند و تا جایی که می‌توانند سعی می‌کنند نظام جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند.

 

نجابت بیان داشت: اگر ما بخواهیم ضریب امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا ببریم و سیر تکاملی در جهان داشته باشیم راهی جز اتکا به ظرفیت‌های داخلی نداریم.

 

وی با اشاره به دوران تحریم‌های سخت بین المللی گفت: در دورانی که سخترین تحریم‌های بین المللی را بر ما تحمیل کردند برخی افراد مستاصل شدند اما برخی از نیروهای داخلی مومن و مقاوم این تحریم را به یک فرصت تبدیل کردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله دستاورهای داخلی در زمان تحریم پیشرفت‌های صنایع هوا فضا، صنعت هسته‌ای، دارو و امثال این موارد می‌باشد که به دست نیروهای مومن و معتقد انجام شد کسانی که باور داشتند ما می‌توانیم با اتکاء به خود این کارها را پیش ببریم.

 

نجابت ابراز کرد: در این دولت انگیزه جدی برای راهبرد اساسی نگاه به داخل دیده نمی‌شود در این زمان دولت بیشتر دنبال این است که از طریق مذاکرات و سرمایه‌گذاری خارجی به نتیجه برسد.

 

وی با اشاره به عملکرد دولت بیان داشت: اگر کشورهای خارجی در ایران شروع به سرمایه‌گذاری کنند باز هم آنها به دنبال این نیستند که به ما منفعتی برسانند و چیز فوق‌العاده‌ای به ما بدهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است سرمایه‌گذاری خارجی کارهای اقتصادی را آسانتر کند اما ما هم باید در این تفاهم‌ها آورده‌ای داشته باشیم آورده ما همین فناآوری ها، منابع طبیعی و اقتدار ملی ما است ما باید این آورده‌ها را به مذاکرات ببریم.

 

نجابت با اشاره به روش و منش شهیدان رجایی باهنر ادامه داد: دولت شهید رجایی و شهید باهنر چند ویژگی مهم مردمی بودن و ساده زیستی را داشت که سبب جذابیت آنها شده بود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کدام از دولت‌ها بعد از دولت شهید رجایی و شهید باهنر نتوانستند آن شاخص‌ها را رعایت کنند دولتمردان ما آن سادگی را قبول ندارند و اقتدار را در برتری مادی می‌بینند بنابراین مانند آنها نیز عمل نمی‌کنند./807/ت302/ش

ارسال نظرات