۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۹۱۰

گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی دانشجویان ایرانی در عتبات عالیات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از سوی بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.
گردهمايي دانشجويان ايراني در كربلاي معلي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی دانشگاهیان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره بر دو حدیث مستند از امام رضا(علیه السلام) ولایت را شرط توحید حقیقی برشمرد و آن را حصاری محکم برای در امان بودن از آسیب های دنیوی و اخروی خواند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق حدیث سلسله الذهب را حدیثی معتبر دانست و گفت: در این حدیث توحید، قلعه امن خداست مشروط به آن که ولایت در کنار آن قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، شرط قبولی اعمال را ولایت، عنوان کرد و ادامه داد: در اسلام ولایت از نماز، روزه، حج و جهاد مهمتر خوانده سده و این موضوع مستند به حدیث معتبری در کتب روایی است.

 

وی حدیث دیگری را مبنی بر اینکه ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) حصار محکمی برای در امان بودن از عذاب الهی است، مطرح کرد و اظهار داشت: توحید منهای ولایت ناقص است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، نقش ولایت را در نگهداری، بقا و تحریف نشدن دین و حاکمیت مقررات الهی بی نظیر خواند و گفت: حج بدون ولایت هر چند ممکن است صحیح باشد ولی شرط قبولی آن ولایت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، ولایت را نعمتی بزرگ برخواند و گفت: از نعمتهایی که خداوند برمردم منت نهاده است مسئله رهبری و ولایت است.

 

وی اقتدار و امنیت در کشور ایران اسلامی را مرهون رهبری های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امروز اندیشه های حضرت امام، به برکت رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری در حال اوج گرفتن است./1330/د102/ی

ارسال نظرات