۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۹۵۸
دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای شناسایی طلاب جوان پژوهشگر است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران برگزاری این جشنواره را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و گفت: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.
دبير جشنواره علامه حلي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به این که این جشنواره آذر ماه امسال در استان برگزار می شود، گفت: جشنواره علامه حلی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و افزود: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد. 

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود. 

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران بر ضرورت مشارکت همه مدارس علمیه استان در برگزاری هر باشکوه تر این جشنواره تأکید کرد و افزود: در حال حاضردبیرخانه، شورای علمی و هیأت داوران این جشنواره در استان در حال شکل گیری است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مباجث پژوهشی در مدارس علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند در جهت رشد و گسترش پژوهش در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین دوره دانش افزایی پژوهشی ویژه اساتید مدارس علمیه سطح دو استان بیان داشت: این اساتید باید با آغاز سال تحصیلی جدید مباحث پژوهشی را برای طلاب به خوبی تبیین و تشریح کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت پژوهشی حوزه علمیه برادران به حتم بیشتر از دیگر مراکز حوزوی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود و به همین دلیل پژوهش در حوزه علمیه کمرنگ است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب پایه های یک تا سه به صورت اختیاری یک مقاله به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی مازندران ارائه کنند، بیان داشت: طلاب پایه های چهار تا شش یک مقاله و  پایه های هفت به بالا دو مقاله در دو نیمسال باید ارائه کنند.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید براین که باید از نظر پژوهشی در مدارس علمیه یک تحرکی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید شیوه مقاله نویسی و روش تحقیق از سوی اساتید و مدیران مدارس علمیه از ابتدای سال تحصیلی جدید به خوبی تبیین شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی بر ضرورت برگزاری یک دوره آموزشی روش تحقیق، مقاله نویسی و آئین نگارش از سوی مدارس علمیه برای طلاب همه پایه های مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت پژوهش در مدارس علمیه مناسب نیست و نیازمند یک حرکت اساسی در این بخش هستیم./950/پ202/ب4

ارسال نظرات