۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۰۸۶
عضو شورای اسلامی شهرضا:

سیاست زدگی و دولتی شدن، به کارکرد مساجد آسیب می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ عضور شورای اسلامی شهرضا، گفت: استفاده ابزاری از مساجد که عالی ترین پایگاه اسلامی است، آن هم در یک کشور اسلامی، بزرگ ترین آسیب اجتماعی است که تبعات منفی زیادی به دنبال دارد.
مسجد جامع ساوه

حجت الاسلام مصطفی فرزانه، عضو شورای اسلامی شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دولتی شدن را آفت مساجد و مانع اجرای رسالت های خطیر فرهنگی آنها دانست و افزود: دولت باید از دخالت مستقیم در امور مسجد خودداری کند و اعضای هیأت امنای مساجد هم باید خود را ملزم به حفظ شئونات مسجد و دوری از دولتی شدن، بکنند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست زدگی نیز، آفت دیگری است که مساجد را به انحراف می کشاند زیرا سیاست ویژگی های خاص خود را دارد که با رسالت دینی و فرهنگی مسجد همخوانی ندارد.

 

 

عضو شورای اسلامی شهرضا با تأکید بر لزوم رفع مشکلات و ایرادات مدیریت مردم در مساجد عنوان کرد: اگر مسؤولیت هماهنگی و حفظ انسجام مساجد به درستی مشخص شود در آن صورت می توانیم از بسیاری از آسیب هایی که مساجد را تهدید می کند نیز جلوگیری کنیم.

 

 

حجت الاسلام فرزانه با تأکید بر لزوم مشارکت رسانه ها در اطلاع رسانی درباره مساجد و مسائل و معضلات آنها اذعان کرد: متأسفانه در برخی موارد و در برخی مناطق به دلایل مختلف جایگاه مساجد تضعیف شده و مجامع فرهنگی جامعه باید این وضعیت را اصلاح کنند.

 

 

وی اظهار کرد: اگر هر نهاد یا شخصی به دنبال بهره برداری های شخصی از موقعیت و جایگاه مسجد باشد یا مساجد به ابزاری در دست برخی افراد تبدیل شود گناه بزرگی متوجه همه ماست که با این رویه مخالفت نکرده ایم.

 

 

عضو شورای اسلامی شهرضا گفت: استفاده ابزاری از مساجد که عالی ترین پایگاه اسلامی است، آن هم در یک کشور اسلامی، بزرگ ترین آسیب اجتماعی است که تبعات منفی زیادی به دنبال دارد./868/ت302/ب4

ارسال نظرات