۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۱۳۳

اختتامیه اولین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریمه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی کریمه اهل بیت علیهم‌السلام با معرفی ۷۵ برگزیده خواهر و برادر به کار خود پایان داد.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی  آستان حضرت معصومه(س) اولین دوره مسابقات قرآنی استانی کریمه با محوریت آستان مقدس بانوی کرامت با شرکت بیش از 300 نفر در رشته‌های قرائت، تفسیر، حکمت‌های نهج البلاغه، مفاهیم و ترجمه برگزار شد و با معرفی 75 نفر برگزیده این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.

 

از این تعداد 42 نفر خواهر و 33 نفر برادر برگزیده شدند که افراد شرکت کننده در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف، مدیر مرکز قرآن و عترت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به اینکه کلاس‌ها و محافل قرآنی مایه آرامش و سلامت جامعه هستند، گفت: هر چند این مسابقات با تأخیر آغاز شد ولی توانست با حجم بالای شرکت کننده و با موفقیت به کار خود پایان دهد.

 

وی افزود: در هر خانه‌ای که محفل قرآن بر پا باشد و در آن قرآن خوانده شود آن خانه بیوت الله است.

 

مدیر مرکز قرآن و عترت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه رسول خدا  می‌فرمایند که هیچ خانه از بیوت الله نیست که در آن محفل و مجلسی بنام قرآن برگزار نشود و خداوند به برکت این مجلس و حضور فرشتگان آرامش و مَحبت را بر قلب ها حاکم نکند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف تصریح کرد: بنابراین روایت و برخی دیگر از روایات، برگزاری کلاس‌ها و محافل قرآن مایه برکت و گسترش آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه است بنابراین اگر ما بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم خواهیم توانست نظم و امنیت را بر جامعه حاکم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری کلاس‌های قرآنی در طول سال توانسته موجب ارتقای فرهنگ قرآنی شود، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی کریمه یکی از نتایج مهم برگزاری همین کلاس‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف برگزاری موفقیت آمیز این کلاس‌ها را نتیجه تلاش‌های خالصانه و صادقانه خادمان کریمه اهل بیت(س) در مرکز قرآن و حدیث عنوان کرد، یادآور شد: به برکت قرآن و عترت و لطف بی انتهای حضرت فاطمه معصومه(س) این مسابقات توانست به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با حضور مسؤولان مرکز قرآن و حدیث به افراد برگزیده در این مسابقات لوح یاد بود و جوایزی اهدا شد./1323/د101/ف

ارسال نظرات