۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۴۱۵۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت آگاه هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت آگاه هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده و همواره از مواضع حق طلبانه دفاع کرده است، گفت: روحانیت هرجا احساس تکلیف کرد وارد میدان شد و هر آنچه که در اختیار داشت خالصانه برای دفاع از دین و انقلاب تقدیم کرد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین علی بابایی، رییس شعبه 16 دیوان عالی کشور در مسجد جامع ساری برگزار شد به جایگاه روحانیت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت اصیل شیعه همواره در دفاع از دین و ارزش های اسلامی ثابت قدم بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت آگاه هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده و همواره از مواضع حق طلبانه دفاع کرده است، افزود: روحانیت هرجا که احساس تکلیف کرد وارد میدان شد و هر آنچه که در اختیار داشت خالصانه برای دفاع از دین و انقلاب تقدیم کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت شیعه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط خفقان آن دوران نیز سکوت نمی کرد و همواره به رسالت اصلی خود در آن زمان که روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه بود، عمل می کرد، بیان داشت: روحانیت همواره در خط مقام دفاع از دین و ارزش های انقلاب قرار داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمنان همواره از نقش علما و روحانیت در تاریخ هراس داشتند، افزود: به همین دلیل دشمنان همواره تلاش کردند تا جایگاه روحانیت را در جامعه اسلامی خدشه دار کنند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که علما و روحانیان همواره پناهگاهی امن برای عموم جامعه بوده و هستند، بیان داشت: در طول تاریخ علما و روحانیان با مردم و در کنار مردم بودند و همین مسأله بر محبوبیت و تقویت جایگاه روحانیت افزوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی از روحانیت به عنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: گسترش امروز اسلام ناب در جامعه مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیان در تاریخ است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین بابایی در دستگا قضایی خوش نام زیست و عمل کرد، گفت: به یقین باید قدر چنین شخصیت های روحانی را در دستگاه قضایی بدانیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انسان باید همواره در جهت خیر و نیکی به همنوع خود قدم بردارد، افزود: اگر انسان در عمل خود توانست زندگی مناسبی داشته باشد به حتم بر ارزش و جایگاه او افزوده خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که انسان با مرگ از بین نمی رود بلکه روحش به خداوند متعال باز می گردد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در این دنیا زندگی سالم و با عزتی داشته باشیم تا در آن دنیا نیز نزد پروردگار خود عزتمند باشیم.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دنیا پرستی و دل بستن به مال و مقام برای انسان ارزش نخواهد بود، تصریح کرد: دل بستن به غیر خدا انسان را از مسیر صحیح زندگی منحرف می کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم بابایی به خوبی توانست شأن و جایگاه روحانیت را با عمل و رفتار خود حفظ کند، بیان داشت: چنین شخصیت های روحانی بهترین الگو برای جامعه محسوب می شوند.

 

وی ولایت مداری و مردمی بودن را از جمله ویژگی های بارز حجت الاسلام والمسلمین بابایی عنوان کرد و افزود: خدمات ماندگار این روحانی وارسته همواره مورد توجه بوده و خواهد بود./950/پ202/ب4

ارسال نظرات