۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۸۴۶۴۷
با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش؛

گردهمایی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی و نشست توجیهی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعی از معلمان در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
علي اصغر فاني

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تهران امروز در گردهمایی و نشست توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: آموزش و پرورش به عنوان سازمان مسؤول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید از نیروی انسانی خود به بهترین نحو استفاده کند و نمی‌تواند آنها را بدون کار رها کند. از فرهنگیان تقاضا داریم با آموزش و پرورش همکاری کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

 

فانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم عدالت نسبی را میان معلمان ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخص تمامی همکاران در دوره متوسطه اول و دوم امتیازبندی شده‌اند و براساس امتیازها محل کارشان را با نظر خود افراد تعیین می‌کنیم. اگر فردی در متوسطه اول و دوم سازماندهی نشد با توجه به امتیازات کسب شده باید در دوره دیگر ساماندهی شود.

 

وی ادامه داد: تعدادی از معلمانی که در دوره متوسطه دوم حضور دارند در گذشته در دوره ابتدایی تدریس می‌کردند البته برای معلمانی که از دوره متوسطه به ابتدایی منتقل می‌شوند دوره‌های توجیهی و آموزشی برگزار خواهیم کرد. 4 سال قبل که نظام آموزشی از 5 نقطه 5.3.3.1 به 6.3.3 تبدیل شد شاهد عوارضی هستیم که باید با همدلی فرهنگیان آنها را برطرف کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مردودی 47 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بیان کرد: با تامین آموزش برای معلمان و به کارگیری روش‌های نوین تدریس تلاش می‌کنیم تا افت تحصیلی را به حداقل برسانیم. البته برخی از دانش‌آموزانی که مردود شده‌اند «دیر آموز» هستند و در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

 

فانی در خصوص تدریس مدیران مدارس در کلاس درس افزود: تدریس مدیران به میزان 6 ساعت در هفته از مصوبات گذشته بود که اجرایی نمی‌شد و این موضوع جزء وظایف مدیران مدارس است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های پرورشی در مدارس خارج از کشور و اینکه آیا این مدارس معلم پرورشی کافی دارند یا خیر، اظهار کرد: ما برای تمامی مدارسی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند معلم پرورشی و برنامه‌های پرورشی نیز داریم و در مدارسی که تعداد دانش آموزان در آنها زیاد است معلم پرورشی مستقر است.

 

فانی افزود: همچنین در برخی از مدارس خارج از کشور که تعداد دانش آموزان در آنها کم است معلم آموزشی نیز خود زحمت تدریس دروس پرورشی را بر عهده می‌گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: پروژه مهر که در وزارت آموزش و پرورش سال‌ها به عنوان یک پروژه مهم پیگیری می‌شود به دنبال آماده‌سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است. از بهمن سال 93 بحث پروژه مهر سال 94 را آغاز کردیم.

 

فانی ادامه داد: سال گذشته با کمترین مشکل سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا سال تحصیلی را بدون مشکل خاصی آغاز کنیم البته در تهران که تعداد زیادی دانش‌آموز و کلاس درس دارد در سال گذشته شاهد بودیم که در چند مورد مدارس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلمان ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.

 

وی در پایان در خصوص انتقال دبیران دوره متوسطه به دوره ابتدایی گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی کشور دوره متوسطه که 4 پایه بود از امسال به 3 پایه کاهش می‌یابد و یک چهارم نیروهای دوره متوسطه کلاس درس نخواهند داشت./817/پ202/ب4

ارسال نظرات