۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۸۴۶۹۳
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبرداد؛

اعزام 298 معلم به مدارس خارج از کشور

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به تعداد نیروهای اعزامی به خارج کشور، گفت: 298 نفر از نیروهای اعزامی با دریافت ارز نقدی و بقیه تحت عنوان نیروهای تبعی به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند.
اعزام 298 معلم به مدارس خارج از کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل الله بابالو قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور پیش از ظهر امروز 10 شهریور ماه در نشست توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به تعداد نیروهای اعزامی به خارج کشور اظهار کرد: 298 نفر از نیروهای اعزامی با دریافت ارز نقدی و بقیه تحت عنوان نیروهای تبعی به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند.

 

بابالو با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 4 ماه زودتر همکاران خود را جهت اعزام به مدارس خارج از کشور سازماندهی می‌کنیم، اضافه کرد: ما در بحث اعزام امتیاز بندی معلمان را برای خود معیار قرار داده‌ایم. در طول دو سال گذشته بیش از 40 تا 50 مورد معلمانی بودند که احساس می‌کردند حق آنها در این زمینه ضایع شده است اما ما تلاش کردیم این میزان را کاهش دهیم به طوری که در سال گذشته تنها یک مورد از همکاران ما احساس نارضایتی در این زمینه داشت.


وی با بیان اینکه این تعداد معلم در واقع طی برگزاری آزمون که سه سال پشت سر هم برگزار شده بود در صف انتظار برای اعزام هستند، افزود: به نظر من برگزاری آزمون طی سه سال پشت سر هم کار درستی نبوده است زیرا در واقع این کار به معنی دپو کردن نیروها است.

 

بابالو ادامه داد: یکی از کارهایی که ما به دنبال آن هستیم جذب حداکثری دانش آموزان بوده است. ما موفق شدیم سال گذشته 500 دانش آموز را جذب کنیم که 200 نفر از آنها در استانبول، 200 نفر در شبه قاره هند و 100 نفر در سوریه و لبنان بوده‌اند.
 

 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه مشارکت یکی از سیاست‌های جدی سازمان آموزش و پرورش است و کمک های خوبی صورت گرفته، افزود: در عرصه‌های جهانی و تقویت تعاملات خود حرکت‌های خوبی انجام شده است. کیفیت این سیاست ها در بخشی به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و راه‌اندازی مدرسه مجازی یکی دیگر از اقدامات ما در این زمینه بوده است شبکه داخل ایران در این خصوص محدودیت داشت به همین دلیل ما از توان خود در حوزه اروپا استفاده کردیم و توانستیم با استفاده از شبکه‌های ارتباطی تعاملات خوب بین رشته‌ای با معلمان مختلف جهان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اعزام متقابل دانش آموز و معلم افزود: اعزام متقابل معلم و دانش آموزان به ایران و بالعکس یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این عرصه است. ما توان این را داریم که هزار نفر از آنها را به داخل کشور دعوت و هزار نفر دیگر را به خارج از کشور اعزام کنیم. همچنین مهندسی اعزام جهت حضور هدفمندانه و برنامه‌ریزی شده با توجه به فعالیت کشورها یکی دیگر از اهداف ما است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته بیش از 40 تا 50 مورد معلمانی بودند که احساس می‌کردند حق آنها در این زمینه ضایع شده است اما ما تلاش کردیم این میزان را کاهش دهیم به طوری که در سال گذشته تنها یک مورد از همکاران ما احساس نارضایتی در این زمینه داشت./817/پ202/ب4

ارسال نظرات