۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۵۱۶۵
مدیر حوزه علمیه امام القائم:

طلبه باید از لحاظ رفتاری و کرداری الگو و اسوه جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام القائم(ع) با بیان اینکه اهل علم ابتدا باید خود را پاک کنند و تقوا داشته باشند، گفت: طلبه در جامعه کنونی باید اسوه باشد و همه رفتار و کردارش الگو باشد، به گونه‌ای که بتواند دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.
حجت الاسلام سيد مجتبي بدري، مدير حوزه علميه امام القائم(ع) تهران

حجت الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر حوزه علمیه امام القائم(ع) تهران در گفت‌و‌گو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آداب طلبگی گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه یک طلبه با طی کردن پله‌ های صعود انسانیت بتواند به کمال انسانی دست یابد در واقع باید به شرایط اهل علم عمل کرد تا یک طلبه واقعی بود.

 

وی در ادامه افزود: روحانیت و جایگاهی که این لباس به انسان می‌بخشد بسیار رفیع است، ولی کسب این موقعیت هم شروطی دارد، یعنی باید به وظایف طلبگی به درستی عمل کرد و یک روحانی هیچ لحظه‌ای از عمرش را هدر ندهد.

 

حجت‌الاسلام بدری با بیان اینکه اهل علم ابتدا باید خود را پاک کنند و تقوا داشته باشند، گفت: در این صورت می‌توان به دنبال علم و کمال رفت و دیگران را نیز هدایت کرد.

 

وی به اهمیت «وضعیت ظاهری و طرز پوشش طلبه» اشاره کرد و تصریح کرد: طلبه باید نسبت به پوشش خود دقت نظر داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم(ع) ادامه داد: پاک کردن درون از رذائل اخلاقی و منزه شدن به فضائل نخستین وظیفه هر طلبه است و پس از آن آموزش و پژوهش در حوزه شروع می شود، طلبه در جامعه کنونی باید اسوه باشد و همه رفتار و کردارش الگو باشد، به گونه‌ای که بتواند دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی با بیان این که روحانی باید از انجام رفتارهای خلاف عرف اجتماعی پرهیز کند، افزود: جایی که عرف خلاف حکم خدا دستور می دهد باید تلاش کرد تا عرف را تغییر داد./817/ت303/ب2

ارسال نظرات