۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۲۷۰
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

اندیشمندان و نویسندگان پاسداران فکر، اندیشه و ایدئولوژی مرزهای جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که همان‌طور که در عرصه جنگ نظامی یا جنگ اصغر، باید نظام و جامعه اسلامی قوی باشد تا مرزهای جغرافیایی با صلابت محافظت شود، گفت: در مورد مسائل فرهنگی نیز به همین گونه باید انجام گیرد، اندیشمندان و نویسندگان پاسداران فکر، اندیشه و ایدئولوژی مرزهای ما هستند که نمی گذارند شیاطین هجمه فرهنگی داشته باشند.
حجت‌الاسلام مهدي شريعتي تبار، مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، شامگاه پنج شنبه، در هم اندیشی پدید آورندگان کتاب رضوی در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی استان قدس رضوی، از فرهیختگان و نویسندگان و اندیشمندان که دعوت را اجابت کرده اند قدردانی و تشکر کرد.

 

وی اظهار داشت: انشالله که بتوان در این هم اندیشی به نتایج مثبت و مفیدی برای یک نهضت و جهاد مقدس علمی در رابطه با تألیف و نشر آثار مربوط به وجود مبارک امام هشتم(ع) که این مطالبه و مسأله را از ما دارند.

 

حجت السلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند: «عقل یک جامعه انسانی وقتی به تمام و کمال می رسد که این خصلت ها و ویژگی را داشته باشد؛ مردم به خیر آن امیدوار باشند. از شر آن در امان باشند، کار خیر خود را ولو زیاد، کم ببینند و خوب دیگران ولو کم است زیاد ببیند. در یک مسابقه و رقابت فرهنگی سازنده با همکاران و هم نوعان خودش باشد. از مراجعین و نیازمندان احساس خستگی نکند، از طلب علم و دانش و حرکت در مسیر فرهنگ و علم و دانش در طول دوران زندگیش احساس ملالت نداشته باشد.»

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی و مضجع نورانی امام هشتم در خراسان منشأ خیرات و آثار فراوان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و تربیتی و سایر جنبه ها شده است و فرصتی را در اختیار ما قرار داده تا از فرهنگ متعالی اسلامی و قرآنی که در قرآن کریم و سنت پیامبر و اهل بیت(ع) متبلور شده است، بهره ببریم.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی برخاسته از این فرهنگ واندیشه است که از روزهای نخستین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به امروز همواره مورد هجمه دشمنان اسلام علیه معارف و فرهنگ متعالی بوده و هست. دشمنانی که از تمام ترفندها استفاده کرده‌اند تا به انقلاب و فرهنگ ما آسیب وارد کنند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی تبار در ادامه افزود: وظیفه اندیشمندان و نویسندگان و مؤلفان در زمینه علوم اسلامی و معارف در مورد امام هشتم این است که به ویژه با هم‌اندیشی، نیازها، هدف‌ها و زمینه‌های هجمه دشمن را بررسی کنیم؛ کتاب، قلم، اندیشه و هنر نویسندگی را در خدمت نیازها و خلأهای فرهنگی بکار ببرید.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که همان طور که در عرصه جنگ نظامی یا جنگ اصغر ، باید نظام و جامعه اسلامی قوی باشد تا مرزهای جغرافیایی با صلابت محافظت شود، افزود: در مورد مسائل فرهنگی نیز به همین گونه باید انجام گیرد. اندیشمندان و نویسندگان پاسداران فکر، اندیشه و ایدئولوژی مرزهای ما هستند که نمی گذارند شیاطین هجمه فرهنگی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد:  نویسنده ای که از مرزهای فرهنگی دفاع می کند مقامش بسیار بالاتر است چون از هویت انسانی و اسلامی دفاع می کند.

 

حجت‌الاسلام شریعتی تبار افزود: علامه امینی با کمترین امکانات موجود در آن زمان آن اثر فاخر را عرضه داشت، همچنین آقا شیخ عزیز الله عطاردی نیز با کمترین امکانات آثار فاخری را بوجود آورد.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اگر یک ملتی اجازه دهد، دشمنی وارد خانه اش شود آن ملت دچار ذلت می‌شود، ما باید غرب را دچار چالش کنیم./861/202/ب2

ارسال نظرات