۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۴۲۱
کارشناس مسائل مذهبی:

دین برترین الگوی عملی در زندگی/بیگانگی مردم جامعه با دستورات فقهی آسیب های زیادی را دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی دین را اساس و الگوی مناسب عمل افراد در زندگی دانست و گفت: دین در واقع یک روش زندگی است و نوعی الگوی رفتاری که اتفاقاً بر سایر دستورات و شیوه نامه های زندگی هم برتری دارد.
حضور آيت الله علما در ميان طلاب مدرسه علميه امام خميني کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در سلسله نشست های مهدویت که در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: امام زمان(عج) در واقع ذخیره الهی در جهان مخلوق است که بنا به تدبیر و مشیت الهی ظهور خواهند کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: رسوخ اندیشه مهدویت در جامعه زمینه تحرک و پویایی و تحولات گسترده اجتماعی را ایجاد می کند و اگر امروزه شاهد وجود گفتمان مهدویت در جامعه هستیم این مسأله را باید آغازی بر رسوخ این اندیشه در جامعه بدانیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی مهدی(عج) شناسی را مستلزم بررسی تمام متون و ارزش های متعالی اسلامی دانست و تأکید کرد: امام زمان(عج) آخرین منجی عالم بشریت است و این بدان معناست که ایشان احیا کننده تمامی ارزش های الهی هستند و از همین جهت برای شناخت دقیق آن حضرت باید اصول و احکام الهی را بشناسیم.

 

حجت الاسلام قدسی عنوان کرد: بیگانگی مردم جامعه با دستورات فقهی آسیب های زیادی به دنبال دارد که یکی از مهم ترین آن ها عدم آمادگی روحی و جسمی آن ها برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

 

وی ظهور امام زمان(عج) را به منزله اتمام همه بدی ها و کاستی های عالم انسانی برشمرد و افزود: برکات وجودی ظهور، تنها منحصر به عالم انسانی نبوده و حیوانات و حتی اشیاء را نیز در بر می گیرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی صدور احکام حلال و حرام را به منزله گامی برای قانون مند کردن زندگی دانست و اظهار کرد: زندگی بدون قانون در واقع تلاش در راستای هلاکت است و دین اسلام با طبقه بندی قوانین الهی با این مسأله مقابله کرده است.

 

حجت الاسلام قدسی تصریح کرد: بر اساس روایت دین اسلام در آخرالزمان وارونه جلوه داده می شود، یعنی خوب و بد آن جا به جا می شود و این رسالت امام زمان(عج) است که مبانی دینی را اصلاح کند؛ بنابراین دوست داران ایشان باید با مبانی صحیح دینی آشنا باشند.

 

وی دین را اساس و الگوی مناسب عمل افراد در زندگی دانست و گفت: دین در واقع یک روش زندگی است و نوعی الگوی رفتاری که اتفاقاً بر سایر دستورات و شیوه نامه های زندگی هم برتری دارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی تغییر الگوهای دینی در دوران قبل از ظهور را به دلیل غلبه دنیا گرایی مردم دانست و تصریح کرد: دین زندگی مادی را متعادل می کند یعنی هم طرفدار کار است و هم از ثروت اندوزی بی رویه بیزار است اما استقرار این تعادل در زندگی منوط به ظهور امام زمان(عج) است تا آن زمان وظیفه ما تلاش و عمل بر اساس دانسته های دینی است./868/202/ب3

ارسال نظرات