۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۸۵۵۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

مجتمع دیجیتال آذربایجان غربی به زودی افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مجتمع دیجیتال آذربایجان غربی به زودی افتتاح می شود و تولید محتوای موبایلی، کارگاه های آموزشی، اینترنت پاک، تولید انیمیشن و خدماتی از این قبیل در مجتمع دیجیتال استان مدنظر است.
افتتاح افتتاح افتتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد با اشاره به افتتاح نمایشگاه عکس معماری حرم مطهر امام علی(ع) در ارومیه، اظهار داشت: از ساعت 10 امروز این نمایشگاه کار خود را با ارائه 26 عکس از حرم امام علی(ع) شروع می کند و علاقمندان قبل و بعد از ظهر می توانند در ساعات مشخصی به بازدید از این نمایشگاه اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: 90 درصد معماری حرم امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام علی(ع) از نوع معماری ایرانی – اسلامی است که عشق به اهل بیت(ع) و هنر مردم ایران را تبلور می کند.

 

حجت الاسلام کریمی حوزه تئاتر را مخاطب گریز دانست و افزود: دوره بیست و هشتم جشنواره تئاتر استانی امسال از 27 الی 29 شهریور با هدف تمرکز زدایی از مراکز استان ها، در شهرستان بوکان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: 21 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره راه یافته است که از این تعداد هشت اثر برای شرکت دادن در جشنواره انتخاب شده است و داوری این جشنواره به دلیل عدم ایجاد شبهه تغلب بر عهده داوران غیربومی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به وجود 19 سینما در آذربایجان غربی اشاره و عنوان کرد: از این تعداد در حال حاضر فقط چهار مورد در سطح استان قابل استفاده است و باقی سینماها تعطیل بوده و در معرض تعطیلی و تخریب و فروش قرار دارند.

 

وی گفت: از ساخت سینماهای کوچک حمایت می شود و به سینماهای سه بعدی و پنج بعدی که در حال حاضر پنج مورد در سطح استان فعال است، بدون محدودیت مجوز صادر می شود.

 

مجتمع دیجیتال آذربایجان غربی قریب الوقوع افتتاح می شود

 حجت الاسلام کریمی از افتتاح مجتمع دیجیتال آذربایجان غربی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تولید محتوای موبایلی، کارگاه های آموزشی، اینترنت پاک، تولید انیمیشن و خدماتی این چنینی در مجتمع دیجیتال استان مد نظر است.

 

وی ادامه داد: در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی اقداماتی از قبیل تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، تکریم سالمندان و افراد ناتوان و تبیین نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی از سوی این نهاد صورت گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تبریک روز صنعت چاپ به فعالان این عرصه، اظهار کرد: 11 شهریور روز صنعت ملی چاپ است و در استان ما این صنعت سابقه 70 ساله دارد.

 

گفتنی است، حجت الاسلام کریمی در پایان نشست از برگزاری جشنواره صنعت چاپ در روز 24 شهریور ماه سال جاری در ارومیه خبر داد./1301/202/ب3

ارسال نظرات