۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۸۵۷۴۶
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

ارتقای سطح علمی طلاب از اهداف مدیریت حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مدیران در طول سال تحصیلی فعالیت های گوناگونی جهت فراهم شدن امکانات آموزشی و رفاهی برای طلاب درنظر می گیرند، گفت: ارتقای سطح علمی طلاب از مهم ترین اهداف مدیران مدارس است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که امروز، 15 شهریور ماه جاری، مدارس علمیه استان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، بیان داشت: امید است طلاب فرصت ها را غنیمت بشمارند.

وی با بیان وظایف متقابل مدیران و طلاب در مدارس علمیه عنوان داشت: همکاری طلاب و مدیران در راستای داشتن مدرسه ای نمونه مؤثر است.

حجت الاسلام مبلغی  ارتقای سطح علمی طلاب را مهم ترین هدف مدیران و معاونان مدارس بیان کرد و افزود: مدیران با ارائه خدمات آموزشی بهتر و برقراری نظم و ارتباط باید به تحصیل طلاب اهمیت دهند.

وی با اشاره به نقش اساتید در ارتقای سطح علمی طلاب از نظر کیفی خاطرنشان کرد: در مقابل داشتن ذوق طلبه نیز در این راستا بسیار اهمیت دارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که طلاب باید از امکانات و فرصتی که مدیران در اختیار آنان قرار می دهند استفاده کنند، اظهار داشت: طلبه موفق فردی است که حسن نیت داشته باشد.

وی با تأکید بر این که طلاب باید برای رضای خدا تحصیل کنند، یادآور شد: طلبه ای که برای شهرت، پست و مقام تحصیل کند و هدفش امورات دنیوی باشد، هر اندازه بر علم او افزوده شود، بر غرور و خودخواهی او نیز افزوده می شود.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه افزود: تحصیل برای رضای خدا بر تواضع، فروتنی وتزرع فرد می افزاید.

وی با بیان این که طلاب باید در مسیر فراگیری علوم دینی به خدای متعال توکل کنند، اظهار داشت: توکل بر خداوند حلال مشکلات است و موجب می شود طلبه در مسیر طلبگی موفق شود.

تهذیب همراه تحصیل مورد توجه طلاب قرار گیرد

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر این که  طلاب در کنار تحصیل باید به تهذیب نیز توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اساتید حوزه های علمیه در این راستا نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: اساتید حوزه علمیه باید به عنوان الگوی طلاب باشند و طلبه با الگوگیری از اخلاق و علم اساتید برای طی کردن مسیر طلبگی خود هدف داشته باشد./9459/202/ب3

ارسال نظرات