۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۹۲۳
امام جمعه شهرستان بن:

فرهنگ تعاون در کشور باید به باور عمومی مردم تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان بن با اشاره به این که فکر، اندیشه و فرهنگ تعاون مهم است و باید فراگیر و به باور عمومی تبدیل شود، گفت: بسیاری از معضلات جامعه با روحیه تعاون قابل حل است.
حجت الاسلام غضنفري ، امام جمعه بن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد تقی غضنفری، امام جمعه بن، عصر امروز در همایش تقدیر از تعاونی های برتر این شهرستان با بیان این که مرگ پلی است که انسان را از عالمی به عالم دیگر منتقل می کند، افزود: با مرگ حیات انسان تمام نمی شود بلکه آغاز گر زندگی جدیدی است.

 

حجت الاسلام غضنفری با بیان این که یکی از مسایلی که باید به آن توجه داشته باشیم عالم قبر است، افزود: از دیدگاه قرآن و روایات، قبر و برزخ یک چیز است که گاهی از آن به عالم قبر و گاهی به عالم برزخ نام برده می شود که یا باغی از باغ های بهشت است و یا گودالی از گودال های جهنم خواهد بود.

 

امام جمعه بن با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) به محمد ابن ابی بکر که می فرماید: «ای بندگان خدا، حوادث بعد از مرگ بر کسی که بخشیده نشود از خود مرگ سخت تر است» تصریح کرد: در این حدیث اهمیت عالم قبر و حوادث سخت بعد از مرگ بیان شده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که انسان باید در این دنیا به حساب خود رسیدگی کند قبل از آن که در قیامت به حسابش برسند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند: «قبر سرآغاز منازل آخرت است، پس اگر کسی از قبر نجات پیدا کند وقایع بعد از آن ساده تر است و اگر کسی نجات نیافت، سختی وقایع بعد از آن کمتر از قبر نیست.»

 

وی، بهترین زاد و توشه برای آخرت را تقوا دانست و افزود: با توجه به حدیث حضرت علی(ع) مسایلی که در رابطه با قبر باید به آن توجه کرد تنگی، سختی، ظلمت و غربت قبر است که اگر قرار باشد روزی مردگان از قبر بلند شوند و بخواهند خبری از آخرت برای زندگان بدهند، می گویند در این دنیا تنها تقوا پیشه کنید.

 

حجت الاسلام غضنفری با بیان این که ترسناک ترین توقفگاه ها قبر و برزخ است، اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) با دیدن قبری فرمودند: «دنیایی که آخرش به اینجا می رسد از همان ابتدا باید با پاکی و احتیاط  آغاز شود و آخرتی که سرآغازش قبر باشد باید از سرانجامش وحشت کرد.

 

امام جمعه شهرستان بن تصریح کرد: تقوا یکی از شروط اعمال است و انسانی که پرهیزگار باشد اعمالش نزد خداوند متعال پذیرفته می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب به تعاون اعتقاد دارند نه از این لحاظ که همه جهان تعاون را پذیرفته بلکه از این جهت که با این اوضاع اخیر کشور تعاون می تواند سرانگشت گره گشایی باشد، تصریح کرد: روحیه تعاون در توانمند کردن بخش خصوصی نقش مهمی دارد که باید این روحیه در کشور فراگیر و همگانی شود و این از ضرورت های امروز کشور است.

 

وی با بیان این که تعاون به معنای یاری و یاوری است، به نقش روحیه تعاون در رونق عرصه های مختلف نظام از جمله امور اقتصادی، کشاورزی و صنعتی پرداخت و اظهار داشت: به وسیله تعاون می توان سرمایه های بزرگی تشکیل داد و در مسایل مهم اقتصادی سرمایه گذاری کرد و به یقین طرح های مهم اقتصادی در کشور هم نتیجه کار تعاونی است.

 

حجت الاسلام غضنفری با اشاره به این که فکر، اندیشه و فرهنگ  تعاون مهم است و باید فراگیر و به باور عمومی تبدیل شود، افزود: بسیاری از معضلات جامعه با روحیه تعاون قابل حل است./9457/202/ب1

ارسال نظرات