۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۸۵۹۲۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

میزان بی‌سوادی در کشور کمتر از 12 درصد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نهضت سواد آموزی فعالیت‌های این سازمان را حرکت بزرگ فرهنگی دانست و گفت: قبل از انقلاب میزان بی‌سوادی در کشور 50 درصد بوده و امروز به 12 درصد رسیده است.
 حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سواد آموزی عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: قبل از انقلاب میزان بی سوادی در کشور 50 درصد بوده و امروز به 12 درصد رسیده است.


وی با اشاره به فعالیت ها و خدمات نهضت سواد آموزی افزود: در بین افرادی که در کلاس های سواد آموزی این نهضت شرکت کرند افراد بسیاری توانسته اند به مدرک های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دست پیدا کرده اند؛ حتی یکی از اساتید جامعه مدرسین از طریق نهضت سواد آموزی کم کم وارد طلبگی شده است.


رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در گذشته به دلیل این که بی سوادان بسیار بودند استقبال بیشتری از طرح سواد آموزی می شد، اظهار داشت: امروز بی سوادان همانند میوه نوک درخت می مانند که نمی توان به آن ها دسترسی پیدا کرد؛ بنابراین جذب بسیار مشکل است.


وی ادامه داد: افراد بسیاری در این سازمان تلاش می کنند و تا کنون خدمات بسیاری ارائه کرده اند، نهضت سواد آموزی پله برای افرادی شد که امروزه به واسطه شرکت در کلاس های سواد آموزی به جایگاه خوبی رسیده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که افراد این سازمان بی منت به مردم خدمت می کنند، ابراز داشت: فعالیت های این سازمان یک حرکت بزرگ فرهنگی است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات