۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۸۶۵۲۰
امام جمعه موقت زنجان:

دشمنان از برگزاری و اقامه نماز جمعه واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زنجان با اشاره به واهمه دشمنان از اقامه نماز جمعه به سبب روشنگری‌ مردم، گفت: دشمنان از برگزاری و اقامه نماز جمعه واهمه دارند چرا که مواضع رهبری، انقلاب، مباحث روز جامعه و فعالیت های دشمنان در آن به سمع و نظر مردم رسانده می‌شود.
حجت الاسلام سيد رضا موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی، مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و امام جمعه موقت زنجان، امروز در دومین همایش ستادهای نماز جمعه استان در شهرستان ماهنشان با اشاره به نقش تأثیر گزار نماز جمعه ها گفت: این نمازهای جمعه هستند که انقلاب را پایدار کرده و هر هفته ترفند های دشمن و برنامه هایی که علیه ایران طراحی می شود در آن روز خنثی می شود.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان از برگزاری و اقامه نماز جمعه واهمه دارند چرا که موضع های رهبری، انقلاب، مباحث روز جامعه و فعالیت های دشمنان در آن به سمع و نظر مردم رسانده می شود و همچنین وحدت و انسجام مردم با ولایتمداری رهبر معظم انقلاب در آن گسترده تر است از این رو استکبار از همین یکجا جمع شدن های شیعیان و مسلمانان می ترسد.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به ویژگی های و مشخصه های بارز نماز جمعه تأکید کرد: استکبار ستیزی، حضور ملت در تمام حوادث تلخ و شیرین، دفاع از حریم قرآن و نبوت و امامت و ولایت، امداد رسانی و حفظ ارزش ها و اصول اسلام ناب محمدی (ص) از جمله آثار و برکات نماز عبادی سیاسی جمعه شمرده می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان این که مسؤولان از تریبون نماز جمعه با مردم ارتباط برقرار کنند، افزود: اگر نماز جمعه را منهای انقلاب کنیم از این انقلاب اسلامی چیزی نمی ماند از این رو باید مدیران و مسؤولان، نماز جمعه را حمایت کرده و در آن حضور پیدا کنند و از تریبون نماز جمعه جهت ارتباط با مردم و حل مشکلات آنان استفاده کنند.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان در ادامه نماز جمعه را یک مرکز عبادی سیاسی خواند و تصریح کرد: نماز جمعه یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ ایمان و روحیه در مردم است چرا که مردم از رهنمون ها درس گرفته و هدایت می شوند از این رو نماز جمعه هم مرکز عبادت است و هم مرکز معنوی و سیاسی؛ قدر آن را به خصوص جوانان بدانند و در آن حضور یابند.

 

وی در پایان با اشاره به تعداد شهرهایی که نماز جمعه در آن برگزار می شود، گفت: در 850 شهر کشور، روز جمعه مسلمانان و مردم متدین ایران اسلامی در صفوف دشمن شکن نمازجمعه شرکت کرده و امامان جمعه نیز با یک زبان، موضع انقلاب و رهبر معظم انقلاب را به مردم بیان می کنند./949/202/ب3 

ارسال نظرات