۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۸۶۷۱۰
مدیر شبکه قرآن سیما خبر داد؛

استقبال 1 میلیون و ششصد هزار نفر از طرح قرآنی 1449

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به استقبال بی‌نظیر از طرح قرآنی 1449، گفت: حدود 1 میلیون و ششصد هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
بهرام محمدي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام محمدی نیا، مدیر شبکه قرآن سیما، غروب چهار‌شنبه 18 شهریور در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما، گفت: طرح قرآنی 1449 برای نهمین بار در کشور اجرا می‌شود و این طرح که آغازش به سال 1381 باز می‌گردد با محوریت سوره یس در سال جاری اجرا شد.

 



وی افزود: به‌طور کل از آغاز طرح‎‌‌های قرآنی از 9 سال قبل تا کنون 54 سوره از قرآن و 1659 آیه مورد بررسی قرار گرفته است و هدف اصلی این طرح نیز بر این اصل استوار شده است تا بتوانیم در نقطه مطلوب جمعیتی 10 میلیون در گروه حافظان قرآن داشته باشیم.

 



مدیر شبکه قرآن سیما با درخواست کمک از نهاد‌های مختلف قرآنی، تاکید کرد: رسانه ملی به‌تنهایی نمی‌تواند بار کار عظیم آشنایی مردم با سوره‌های مختلف قرآن را به‌دوش بکشد و باید نهاد‌های مختلف دست به‌دست هم بدهند تا موج عظیم قرآنی در کشور شکل بگیرد.

 



وی با تقدیر از دارالقرآن‌های سراسر کشور سایر نهاد‌های فرهنگی، تاکید کرد: در اجرای این طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ادارات اوقاف سراسر کشور و دارالقرآن‌های بسیج که متولی طرح صالحین هستند ما را یاری کردند.

 



محمدی نیا با اشاره با چاپ 300 هزار جلد کتاب قرآنی، بیان داشت: تعداد زیادی کتاب قرآنی در راستای اجرای طرح قرآنی 1449 از سوی نهاد‌های اجرایی به چاپ رسید.

 



مدیر شبکه قرآن سیما با بیان مطلبی در خصوص کاروان قرآنی طرح 1449، گفت: این کاوان قرآنی به در طول 88 روز به 73 شهر از استان‌های کشور مراجعه کرد و در برخی از مناطق محروم نیز حافظان کمتر دیده شده را معرفی کرد.

 



وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته برای نوزادان پسر با اسم یس، تاکید کرد: بنا را بر این گذاشته‌ایم تا طی مراسمی به قید قرعه به نوزادان پسری که در حین طرح قرآنی 1449 با محوریت سوره یس به‌دنیا آمده‌اند و نام یس دارند، جوایز ارزنده‌ای را اعطا کنیم.

 



محمدی نیا در پایان پیام آقای محمد سرافراز، رییس رسانه ملی را برای حضار به شرح ذیل قرائت کرد؛


قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر خاتم جایگاه برتری در میان کتب آسمانی دارد که می تواند در هر رسانه ای متجلی شود.


نگاه مقام معظم رهبری به مقوله قرآن به عنوان یک رسانه موثر و عرضه آن از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی چشم انداز روشنی از این هنر اسلامی را پیش روی جهانیان ترسیم کرده و موجب اثرگذاری چند برابری آن شده است.


سرافراز در ادامه این پیام آورده است: بدون تردید اقبال روزافزون آحاد جامعه به ویژه قشر جوان به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل رسانه ملی در افشاندن عطر قرآن در سطح جامعه بوده است. در این راستا ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن به عنوان بنیادی ترین راهبرد رسانه ملی دست اندرکاران پرتلاش این رسانه را بر آن داشت تا با گسترش برنامه ها و طرح های قرآنی دستاوردهای بی شماری را در این حوزه خلق کنند.


خرسندیم که برای نهمین سال پیاپی طرح بزرگ قرآنی 1449 با محوریت حفظ سوره مبارکه یاسین و با همکاری نهادهای قرآنی کشور برگزار و با اقبال فراوان مخاطبان ارزشمند رسانه ملی مواجه شده است. تلاش تمامی دست اندرکاران و عواملی که همدلانه به اجرای این طرح بزرگ قرآنی همت گماشته اند شایسته تقدیر و سپاس بیکران است.»/856/202/ب1

ارسال نظرات