۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۷۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

صف بندی های سیاسی زیبنده خبرگان نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: عده‌ای به دنبال سیاسی و جناحی کردن انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز با بیان این‌که اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری نه تنها کمتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست، بلکه به مراتب دارای اهمیت بیشتری است، اظهار داشت: عده‌ای به دنبال سیاسی و جناحی کردن انتخابات مجلس خبرگان هستند.


وی با تاکید بر این موضوع که اساس خبرگان با مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد، گفت: خبرگان نظارت کلان را بر عهده دارد در حالی که وظیفه مجلس شورای اسلامی بیشتر نظارت بر قوه مجریه است؛ از این رو انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بیشتری برخوردار است.


وی برگزاری باشکوه انتخابات مجلس خبرگان را در گرو عدم نگرش سیاسی به این عرصه دانست و گفت: باید همگی تلاش کنیم روحانی و علمایی بودن انتخابات خبرگان حفظ شود، لازمه اجتناب از سیاسی شدن انتخابات مجلس خبرگان آن است که همه افکار و اندیشه ها بتوانند در این انتخابات حضور پپیدا کنند، البته این مسأله بدان معنا نیست که درهای خبرگان را باز کنید تا هرکسی بیاید.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه فضای انتخاباتی کشور حالت عادی ندارد و برخی اظهارات جامعه را تب دار می کنند که اینها هزینه های زیاد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارد، افزون بر آن‌که در این میان تخریب ها، تهمت ها و افتراها نیز سر بیرون می آورد و از این لحاظ آفت های زیادی به جامعه وارد می کند.


وی با اشاره به این‌که انتخابات باید موجب وحدت و انسجام بیشتر باشد نه آنکه تخریب ها و تهمت ها را دامن بزند، خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم انتخابات خبرگان را سیاسی نکنیم تا از فضای اصلی خود منحرف نشود، به عبارت دیگر صف بندی های جناحی که گاهی مشاهده می شود شایسته انتخابات خبرگان نیست.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی تصریح کرد: خبرگان حکم پدری جامعه را دارند، از این رو باید انتخابات آن نیز فراگیر باشد و در خلال انتخابات باید به گونه ای رفتار شود که به هیچ عنوان سیاسی بودن از آن استشمام نشود. انتخابات خبرگان باید بیش از انتخابات دیگر مورد اهمیت قرار گیرد، چراکه مشروعیت نظام را تأمین می کند و در مسیر اسلامیت و جمهوریت نظام است./935/ت303/ج

ارسال نظرات