۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۸۶۸۰۱
رییس تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تشریح کرد؛

ویژگی‌های بارز اخلاقی و انقلابی شهید آیت‌الله مدنی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: علم، تقوا، ساده زیستی، شجاعت، امانت داری و ارتباط نزدیک با مردم از خصوصیات بارز آیت الله مدنی بود.
شهيد مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌ الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله مدنی گفت: آیت الله مدنی تمام عمر شریف خود را در راه احیای معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) سپری کرد.

وی افزود: این مبارز انقلابی در سنگرهای مختلف به ستیز با جهل و تباهی و ستم پرداخت و از جوانی در راه مبارزه با طاغوت قدم نهاد و در این راه تبعیدهای مداوم را به جان خرید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل یاد آورشد: آیت الله مدنی با توجه به اینکه در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داد، سختی و رنج بسیاری را متحمل شد و برای تحصیل علم به قم و سپس نجف عزیمت کرد و در حوزه نجف در کنار فعالیت های علمی، لحظه ای از فعالیت هیا سیاسی غافل نبود.

حجت ‌الاسلام مردان افزود: این عالم بزرگ، در سال 42 به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفت و پس از بازگشت به ایران، به هدایت مبارزات سیاسی علیه شاه پرداخت.

وی به تبعیدهای پی در پی آیت الله مدنی در طول مبارزات انقلابی این عالم بزرگ اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این سرباز خستگی ناپذیر انقلاب، فصل دیگری از مبارزات خود را برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی آغاز کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در حالی که تبریز در ابتدای پیروزی انقلاب، در معرض فعالیت جریانات ضد انقلاب حزب خلق مسلمان قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) با انتصاب آیت الله مدنی به‌ عنوان امام جمعه تبریزموقعیت جناح انقلاب را در این شهر تقویت کند.

حجت ‌الاسلام مردان یاد آورشد: با ورود آیت الله مدنی، اوضاع تبریز دگرگون شد و دست دشمن در فعالیت های ضد انقلابی کوتاه شد و حتی در سخت ترین شرایط، نماز جمعه برپا شد.

وی افزود: با شروع جنگی تحمیلی، آیت الله مدنی با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل روحیه رزمندگان اسلام را تقویت بخشید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: این مبارز انقلابی سرانجام در روز جمعه 20 شهریور در هنگام اقامه نماز جمعه در محراب عبادت بر اثر انفجار نارنجک به درجه رفیع شهادت نایل شد.

حجت ‌الاسلام مردان، علم، تقوا، ساده زیستی، شجاعت، امانت داری و ارتباط نزدیک با مردم را از خصوصیات بارز این عالم فقید دانست و افزود: عظمت مقام علمی آیت الله مدنی بر کسی پوشیده نبود اما تقوا و روح پیراسته او هرگز این اجازه را به وی نمی داد که او را آیت الله خطاب کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: این عالم بزرگ، دارای دید سیاسی و نسبت به مسائل کشور آگاه بود و شجاعت و صراحت بیان ایشان در برابر رژیم پهلوی زبانزد عام و خاص بود./1307/

 

ارسال نظرات