۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۸۷۰۰۵
امام جمعه بابل:

برخی مطبوعات در صدد تغییر باورهای دینی و اعتقادی مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اظهار نگرانی نسبت به برخی از مطبوعات که با درج مقالات متعدد در صدد تغییر در باورهای دینی و اعتقادی در کشور هستند، گفت: برخی افراد جاهل، امروز قرآن شناس تر از امام راحل شدند و با فضاسازی برای ورود آمریکا به کشور فرش قرمز پهن می کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهرستان سبک زندگی اسلامی را برجسته ترین دستور زندگی برای حیات طیبه دانست و گفت: حیات طیبه، حیات دل پذیری است که اگر برای هر کسی ایجاد شود، زمینه رضایتمندی او را فراهم می کند.

 

وی افزود: نتیجه برجسته حیات طیبه و رعایت سبک زندگی مورد نظر اسلام، آرامش و تعالی به سوی نورانیت و رضایت قلبی است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام روز ازدواج، خاطرنشان کرد: از شاخصه های ازدواج اسلامی سادگی در ازدواج است و این فرهنگ باید در جامعه اسلامی ما برای ترویج این سنت حسنه ترویج شود.

 

وی ادامه داد: با کمال تاسف جامعه ما کم کم با ارزشهای سنتی گذشته در خصوص ازدواج فاصله گرفت و شاهد تجملات دست و پاگیر در این سنت نبوی هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از شکل گیری ازدواج سفید و هشدار نسبت به فراگیر شدن آن در کشور، تصریح کرد: ازدواج سفید، سیاه ترین چیز در یک جامعه اسلامی است که زن و مرد بدون مقدمات شرعی مثل دو حیوان در زیر یک سقف قرار می گیرند.

 

وی افزود: مسؤولان باید زمینه های تسهیل ازدواج و تشویق جوانها به این سنت نبوی را در جامعه فراهم کنند.

 

امام جمعه بابل با طرح پیشنهاد برای شکل گیری بنیاد ازدواج در کشور اظهار داشت: تشکیل نهاد ازدواج در جامعه با توجه به گسترده تر شدن شهرها عدم شناخت جوانها از یکدیگر به منظور تسهیل ازدواج ضروری است.

 

وی حضور افراد امین و چهره های موجه را به منظور معارفه افراد جوان به یکدیگر برای ازدواج مهم دانست و اظهار داشت: متاسفانه نیازجامعه به سازماندهی به امور ازدواج موجب شد که افرادی از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت در این زمینه سوء استفاده کنند.

 

حجت الاسلام روحانی به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص پیاده نظام دشمنان در کشور و نفوذ آمریکا پس از برجام گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان تیزبین و دقیق نظام، در این مدت اخیر با هشدار چند باره، نگرانی خود را از نفوذ آمریکا در کشور بیان کردند.

 

وی افزود: برخی از افراد پس از برجام  زمینه ساز ارتباط با آمریکا در کشور شده اند و با اشتهای کامل در صدد شکستن قبح رابطه با آمریکا هستند.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که یکی از روزنامه های زنجیره ای با درج مقاله ای شعار مرگ بر آمریکا را خلاف مبانی قرآنی و اخلاقی عنوان می کند، اظهار داشت: مگر آنها قرآن شناس تر از امام راحل هستند که عالم بی نظیر در جهان تشیع همواره نسبت به فراموشی شعار مرگ بر آمریکا در کشور هشدار می دادند.

 

وی با اظهار نگرانی نسبت به برخی از مطبوعات که با درج مقالات متعدد در صدد تغییر در باورهای دینی و اعتقادی در کشور هستند، تصریح کرد: برخی افراد جاهل، امروز قرآن شناس تر از امام راحل شدند و با فضاسازی برای ورود آمریکا به کشور فرش قرمز پهن می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن تاکید بر برخورد جدی با خط نفوذ آمریکا در کشور، ادامه داد: برخی ها امروز در کشور آنچنان گستاخ شدند که پیشنهاد ژاندارمی آمریکا در منطقه را به جمهوری اسلامی می دهند و با شعار اعتدال جوانان و نیروهای انقلابی را افراطی خطاب می کنند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نگران از این فضای فرهنگی هستند که برخی از مطبوعات با نادیده گرفتن جنایات دولت خبیث آمریکا دائما از شیطان بزرگ فرشته نجات برای کشور می سازند.

 

حجت الاسلام روحانی شعار مرگ بر آمریکا را ناشی از جنایت های آمریکا و خوی استکباری این نظام دانست و خاطرنشان کرد: خیانتی سنگین تر از تخطئه شعار مرگ بر آمریکا در کشور نیست زیرا قبل از انقلاب شعار مرگ بر آمریکا نهفته در دل مردم بود و به برکت امام راحل شعار مرگ بر آمریکا بر زبان ملت ما جاری شد./1313/202/ب1

ارسال نظرات