۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۸۷۴۷۶
همزمان با سالروز ازدواج امام علی و حضرت فاطمه؛

جشن «پیوند آسمانی» در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اول ذی الحجه، سالروز ازدواج فرخنده امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مراسم پیوند آسمانی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف ازدواج و ازدواج آسان در شماری از امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود.
در اولين كارگاه پيوند آسماني ويژه طلاب تازه مزدوج

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن اول ذی الحجه، سالروز ازدواج فرخنده امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ملی ازدواج، اظهار کرد: نهاد اوقاف و امور خیریه در استان به عنوان دستگاهی فرهنگی و مذهبی به منظور گرامیداشت این مناسبت و فرهنگ سازی ازدواج آسان و به هنگام، برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین برنامه اوقاف و امور خیریه به مناسبت اول ذی الحجه برگزاری جشن پیوند آسمانی است، افزود: این مراسم با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در راستای ازدواج و ازدواج آسان در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و برخی دیگر از امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با یادآوری این که مراسمات پیوند آسمانی در امامزادگان برنامه ای ملی و کشوری است، خاطرنشان کرد: همزمان با روز ازدواج جشن پیوند آسمانی در امامزاده های شاخص تمامی استان های کشور با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: مراسم محوری پیوند آسمانی در استان خراسان شمالی سه شنبه، بیست و چهارم شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشاء در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: تبلیغ و ترویج وقف با نیت ازدواج جوانان، الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، تبلیغ ازدواج آسان، پرهیز از تجمل‌گرایی و ترویج قناعت در زندگی از جمله رویکردهای این مراسم است.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: اجرای نمادین مراسم عقد یک زوج جوان، اهدای هدیه به زوج های جوان، سخنرانی سخنرانان مطرح و روحانیان برگزیده با موضوع وقف در جهت تسهیل ازدواج جوانان، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی و غیره از جمله بخش های این مراسم به شمار می روند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه ازدواج سنتی الهی، آسمانی و ارزشمند بوده که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می شود، تصریح کرد: باید همه مسؤولان و متولیان زمینه ازدواج آسان و به هنگام جوانان را فراهم کنند.

 

وی با یادآوری اینکه دین مبین اسلام بر این منش نیکو و این نهاد اجتماعی کوچک امّا پراهمیّت چندان تأکید کرده که گاه آن را تا حد وجوب رسانده است، خاطرنشان کرد: روش ها و حدودی که در دین اسلام برای امر مهم و حساس ازدواج به تفصیل بیان شده درواقع راهی روشن به سوی استحکام آن و چهارچوبی برای رسیدن به سرانجامی نیک و سعادتمندانه است.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: بر این اساس زندگی موفق در پناه ازدواجی موفق و ازدواج موفق نیز در گرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.

 

وی با بیان اینکه رفع موانع ازدواج جوانان وظیفه تمامی مسؤولان و متولیان است، افزود: بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان و نیز افزایش شمار طلاق در جامعه اسلامی از جمله معضلات اجتماعی مهمی هستند که امروز دامن گیر کشور و جامعه اسلامی ما شده اند و می بایست هر چه سریع تر برای مقابله با این معضلات اجتماعی تدابیری اندیشیده شده و برنامه های اصولی اجرایی شوند چرا که در غیر این صورت تبعات آن بسیار سنگین خواهد بود.

 

گفتنی است، اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. همچنین هفته نخست ذی الحجه به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده که در این راستا امسال از بیست و چهارم تا سی ام شهریور در سراسر کشور برنامه هایی با عنوان هفته ازدواج برگزار می شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات