۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۵۲۹
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی خبر داد؛

مراسم افتتاحیه سال تحصلی مدارس خواهران تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدارس علمیه خواهران تبریز با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری در مدرسه فاطمه‌الزهراء افتتاح شد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، از افتتاحیه مدارس علمیه خواهران تبریز با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مدرسه فاطمه‌الزهراء تبریز خبر داد.

 

وی با اشاره به آمار پذیرش حوزه های علمیه خواهران تبریز، افزود: 60 طلبه در سطح پذیرش شده اند و برای تخصیصی تفسیر و فقه نیز از قرار معلوم هر در هر کدام از رشته های تخصصی مذکور، یک کلاس تشکیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به حوزه علمیه خواهران منطقه ارم، تصریح کرد: این حوزه علمیه مجوزهای لازم را اخد و دریافت نموده است، اما به دنبال اخذ پروانه ساخت ساختمان این حوزه علمیه هستیم.

 

وی در توصیه هایی از خواهران طلبه پیگیری و توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مسائل زنان را درخواست کرد و افزود: خواهران طلبه در تحصیل، تهذیب و کسب فضائل اخلاقی و معارف الهی تلاش خود را مضاعف کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران، طلبه ایده آل انقلابی را طلبه‌ای بصیر و آگاه به مسائل اجتماعی عنوان کرد و توجه دختران جوان طلبه را برای فعالیت در حوزه مسائل زنان جلب کرد و ابراز داشت: مسائل زنان باید در میان خود آن ها و بر اساس مبانی دینی طرح شود.

 

وی توجه به معنویت را ملاک اساسی یک طلبه عنوان کرد و افزود: انس با قرآن، ادعیه، نماز شب و توجه به مسائل معنوی از جمله مهمترین و اساسی ترین مسائل است که یک طلبه باید آن را مورد توجه قرار دهد./854/302/ب3

 

ارسال نظرات