۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۶۴۳
استاد حوزه علمیه:

سخاوت عامل جذب رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی نژاد، ویژگی بارز امام جواد(ع) را بخشش و انفاق دانست و گفت: سخاوت و بخشش در راه خدا سبب نزول رحمت الهی است.
سيد حسين هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، استاد اخلاق، شب گذشته در جمع مردم تبریز در مسجد شعبان این شهر، یقین را گنج نایابی دانست که نصیب هرکسی نخواهد شد و گفت: اگر عمل خیر همراه با یقین به وعده الهی همراه باشد، بازگشت دو برابر آن حتمی است.

 

وی با اشاره به انفاق و آیات مربوط به آن، گفت: از ویژگی های بارز رسول گرامی اسلام(ص) انفاق در راه الهی است، حضرت با وجود درهمی شب را به انتها نمی رساند تا آن که آن را در راه خدا انفاق می کرد، شخص گشوده دست در نزد خداوند از انسان عابد محبوب تر است.

 

وی سخاوت را جذب کننده رحمت الهی عنوان کرد و افزود: نا امیدی از رحمت الهی از گناهان بزرگ است، انفاق در راه خدا و کمک به مستمندان رحمت الهی را جذب خواهد کرد، انسان فرومایه و خسیس در معرض رحمت الهی نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: اگر کسی اعتقاد داشته باشد که آنچه در راه خدا انفاق کرده است، باز خواهد گشت و خداوند جایگزین می کند در انفاق و اعطای مال کوشش می کند و در این مسیر موفق خواهد بود، انفاق از ویژگی های برجسته امام جواد(ع) است.

 

این استاد حوزه با تأکید بر عقلانیت در درخواست های خود از آستان الهی و ائمه اطهار(ع)، ادامه داد: حضور در مجالس ائمه اطهار و ذکر نام آن ها بزرگ ترین درخواست از آستان الهی و در هنگام توسل با امامان معصوم می تواند باشد.

 

وی مجالس عزای ائمه اطهار را ارزشمند و والا عنوان کرد و افزود: حضور در مجلس عزای امام جواد(ع) توفیقی است که خود آن بزرگوار تک تک شرکت کنندگان در عزای آن حضرت را دعوت کرده است، طبق روایات حضور در مجالس ائمه اطهار(ع) به دعوت خود معصومان(ع) است./854/202/ب1

ارسال نظرات